Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با بیان اینکه کمیسیون انتخابات از تقلب تیم «اشرف غنی» حمایت می کند تاکید کردند که تصمیم های کمیسیون انتخابات نزد این شورا مشروعیت ندارد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که اگر کمیسیون انتخابات در شرایط فعلی نتایج را اعلام کند، به شدت موجب بحران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کردند که انتخابات از مسیر اصلی خود خارج شده و تصمیم های کمیسیون انتخابات نزد این شورا مشروعیت ندارد.

احمد ولی مسعود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و عضو شواری نامزدان ضمن بیان اینکه کمیسیون انتخابات بخشی از بحران کنونی در پروسه انتخابات است اظهار داشت: اعلام نتایج انتخابات در واقع اعلام یک بسته بحران است.

وی افزود: در شرایط فعلی گزینه ای جز تشکیل «حکومت مشارکتی انتخاب محور» برای مهار بحران انتخاباتی وجود ندارد.

شهاب حکیمی، دیگر نامزد انتخابات افغانستان و عضو شورای نامزدان بیان داشت: «بسیار واضح است که اکثر والیان و ولسوالان به نفع تیم دولت ساز (به رهبری اشرف غنی) تقلب کرده‌اند و اکنون کمیسیون به این تقلب مشروعیت می‌دهد به همین دلیلکارکرد اعضای کمیسیون انتخابات در نزد ما مشروعیت خود را از دست داده است.»

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنین در بیانیه ای اعلام کرده است که کمیسیون انتخابات نشان داده است که موضع تیم انتخاباتی «دولت ساز» که هیچ شکایتی از پروسه انتخابات ندارد را بیان می کند.

جنجال اصلی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر سر 300 هزار رای غیر بایومتریک است. تیم انتخاباتی عبدالله و شماری دیگر از نامزدها خواستار ابطال این آرا هستند اما کمیسیون انتخابات تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان حدود یک ماه پیش، بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این اقدام با واکنش منفی برخی از نامزدها مواجه شد. نامزدهای معترض تاکید داشتند که کمیسیون انتخابات باید پیش از بازشماری، آرای تقلبی را باطل اعلام کند و همین اعتراضات سبب شد تا بازشماری آرا در هفت ولایت بازشماری انجام نشود.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است که درباره اعلام نتایج انتخابات بدون بازشماری آرای این هفت ولایت تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان