Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:36:42 GMT

کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۶۳۳

کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی  کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» نوشته‌ استفن میشلمن با ترجمه‌ ارسطو میرانی به همت بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

این کتاب اثری آسان‌فهم برای همه‌ علاقه‌مندان فلسفه و تاریخ مدرن است. این فرهنگ، فلسفه‌ اگزیستانس آلمانی و فرانسوی را در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ و تحول آن را به صورت «اگزیستانسیالیسم» در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به شکل مستند بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیف گسترده‌ای از نویسندگان، اندیشمندان، آثار و هر آنچه به اگزیستانسیالیسم مربوط است در این فرهنگ آمده و هر مدخل، مخاطب را با سویه‌ای از این اندیشه در ادبیات، فلسفه، سیاست و تاریخ آشنا می‌کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «فرهنگ اگزیستانسیالیسم» اختصاص دارد که با حضور حمیده بحرینی، عیسی امن‌خانی و ارسطو میرانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4795695

منبع: مهر

کلیدواژه: اگزیستانسیالیسم شهر کتاب مرکزی فلسفه غرب نشست علمی کنفرانس بین المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فلسفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیت الله جوادی آملی فعالیت های قرآنی گام دوم انقلاب جامعه شناسی نقد کتاب مجمع عالی حکمت اسلامی فلسفه اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم

تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نه‌تن‌ها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهر‌ها نیز معرفی و مطرح می‌شود تا توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد