Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تاسیسات آبرسانی‌ که تأثیر نامناسبی بر چهره مسجد جامع یا عتیق می‌گذاشت، برداشته شد. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اصلاح تاسیسات آبرسانی مسجد جامع یا عتیق اصفهان اظهار داشت: مسجد عتیق یک گستره پهناوری دارد که مورد استفاده هم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأسیسات آبرسانی این مسجد عمدتاً روی کار و در معرض چشم بازدیدکنندگان قرار داشت و این موضوع بر سیما و منظر مسجد تاثیر می‌گذاشت، بنابراین آن بخش از تأسیسات که وجودشان چندان ضرورتی نداشت از محیط مسجد حذف شده و در آینده‌ای نزدیک، کار اصلاح و جایگزینی این تأسیسات به گونه‌ای آغاز می‌شود که ضمن حفظ چشم‌انداز زیبای مسجد، از لحاظ حفاظتی هم مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: مرمت این بنا با همکاری هیئت امنا و همچنین پایگاه میراث جهانی مسجد عتیق انجام شد. کار اصلاح تأسیسات آبرسانی به پایان رسیده و ایجاد تأسیسات جدید در آینده به گونه‌ای انجام می‌شود که فضای بیشتری برای برگزاری مناسب‌های مذهبی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه نگرانی‌ بابت عدم وجود برخی از این تأسیسات وجود ندارد، گفت: بخشی از این تأسیسات زمانی به کار گرفته می‌شد که ماه رمضان با تابستان تداخل داشت و در دیگر ماه‌های سال استفاده نمی‌شد، اما اکنون با عبور ماه رمضان از تابستان عملاً این تأسیسات مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و مناسب‌تر آن بود که این تأسیسات قدیمی برداشته شود. البته در صورت نیاز و ضرورت، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته که در آینده اجرا خواهد شد.

عملیات مرمت گچ‌بری‌های ایوان شرقی مسجد جامع اصفهان آغاز شدسرانجام قدیمی‌ترین مسجد اصفهان در هاله‌ای از ابهام؛ امکان کاوش در تپه اشرف وجود نداردمسجد شعیا و امامزاده اسماعیل؛ نخستین مسجد اصفهان در دل امامزاده

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع یا عتیق از قدیمی‌ترین مساجد اصفهان است و نیاز به نگهداری زیادی دارد، تصریح کرد: مرمت مدرسه مظفریه، ایوان‌های مسجد، تزئینات زیر گنبد تاج‌الملک و ایمن‌سازی گنبدهای کاهگلی مسجد از  جمله مرمت‌های مهمی بود که در این بنا انجام شده است. مسجد جامع همچنان نیاز به مرمت‌های زیادی دارد که عمده آنها مربوط به تزئینات مسجد می‌شود و البته برخی اقدامات ساختاری و حفاظتی نیز باید انجام شود که آنها هم در دستور کار ما است.

اللهیاری افزود: مهمترین مشکلی که مسجد جامع با آن مواجه است، اتفاقاتی است که در فضای پیرامون مسجد رخ می‌دهد. عبور و مرور موتورسیکلت‌ها و سد معبر بازاریان از مواردی است که مشکلاتی را برای رفت‌ و آمد پیش آورده است. باید در نظر داشت که این مسجد در آثار میراث جهانی ثبت شده است و شئونات آن باید حفظ شود.

وی افزود: این مهم بدون رعایت و همکاری کسبه محل و هیئت امنای بازار و همچنین آن دسته از موتورسوارانی که در نظم بازار و مسجد اختلال ایجاد می‌کنند، ممکن نیست. این موضوع در جلسات مختلف با مدیران شهری و راهنمایی و رانندگی مطرح شده که امید است با هماهنگی‌های صورت گرفته، این وضعیت ساماندهی شود.

انتهای پیام/174/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان