Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب رئیسی از تولید سالیانه هزار و 260تن گوشت مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب رئیسی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: در حال حاضر 6واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 140هزار  قطعه جوجه در هردوره مشغول فعالیت می‌باشند.

وی با بیان اینکه سالیانه بیش از هزار و 260 تن گوشت مرغ درا ین شهرستان تولید وبه بازار عرضه می شود، افزود: با اعتبار 20میلیارد ریال یک واحد 30هزار قطعه ای پرورش مرغ گوشتی جدید نیز در روستای هیچان بخش مرکزی این شهرستان با 15درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد که با راه اندازی آن ظرفیت پرورش مرغ گوشتی نیکشهر در هردوره به 170هزار قطعه جوجه افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی ادامه داد: گوشت مرغ تولیدی شهرستان فقط 45 درصد نیاز بازار این منطقه را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مرز خودکفایی در تولید گوشت مرغ نیاز به ایجاد ظرفیت های جدید تا 130هزار قطعه در هردوره می‌باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد