Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اجلاسیه هیات ­های اندیشه­ ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور در بوشهر گفت: قرارداد داخلی ­سازی قطعات، لوازم و تجهیزات مصرفی صنعت خودرو به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو منعقد شده است.

محمد باقر عالی افزود: بر اساس تحلیل­‌هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در پارسال با استفاده از چشم ­انداز‌های تحریم ‌ها و جنگ­‌های اقتصادی درباره کشور ما داشتند بر این باور بودند که اقتصاد ما در سال ۱۳۹۸ زمین ­گیر می ­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس آمار‌های رسمی پایش شده در هفت ماه امسال، تولید در ۱۰۰ قلم کالایی که به عنوان کالای استراتژیک روزانه رصد شده به جز در آلومینیوم و خودرو در تمام اقلام تولیدی در کشور نسبت به سال قبل حدود ۷ درصد افزایش دارد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به صادرات صورت گرفته در این مدت، بیان کرد: صادرات ما در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال، از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

عالی تأکید کرد: تولید در صنعت آلومینیوم به دلیل بحث­‌های مالکیتی و نقل و انتقال­ ها، از ابتدای سال متوقف شده بود که ان شاءالله تولیدات این صنعت نیز تا پایان سال به روال معمولی خود بازمی ­گردد.

او گفت: با وجود اینکه آلومینیوم المهدی پارسال بر اساس اعلامیه رسمی اعلام کرده بود که تا دو هفته دیگر هیچ ماده اولیه ­ای برای تولید ندارد، اما تا الان نه تنها تأمین آلومینیوم با مشکل مواجه نشده است بلکه میزان ذخیره پودر آلومینیوم برای تولید شمش آلومینیوم از متوسط پنج  سال گذشته نیز بیش ­تر است.

۵۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌ها وجود داشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در کشور، افزود: پارسال در همین روز‌ها حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌های تولید خودروی کشور وجود داشت که از این تعداد ۲۷۸ هزار دستگاه خودرو متعلق به شرکت ایران خودرو و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز متعلق به شرکت سایپا بود و این در حالی بود که حدود یک میلیون نفر نیز متقاضیانی وجود داشت که پول برای خرید خودرو پرداخت کرده، ولی خودروی خود را تحویل نگرفته بودند.

عالی گفت: اکنون یک خودرو هم در انبار‌های سایپا وجود ندارد و در انبار‌های ایران خودرو نیز این آمار تا پایان دی ماه به صفر می­ رسد و این به معنی آن است که تولید جاری خودروساز‌های ما نه تنها در این مدت متوقف نشده بلکه خودرو‌های ناقص قبل نیز تکمیل و تحویل داده شده است که البته در برخی از خودرو‌های تولیدی به دلیل این که به صورت CKD بوده یعنی این که قطعات آن به صورت کامل وارد شده و سپس تولید و تحویل داده می ­شده است هنوز مسائلی وجود دارد که این مسائل نیز در حال برطرف شدن هستند.

نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو کشور

او ادامه داد: نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو کشور به عناون یکی از برنامه ­های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اردیبهشت امسال با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی شروع شده است که در همین راستا تاکنون قرارداد داخلی­ سازی قطعات، لوازم و تجهیزات مصرفی صنعت خودرو به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو منعقد شده است که البته مجموع هدف­ گذاری ما در صنعت خودرو در مجموع به ارزش ۱/۴ میلیارد یورو است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: بر اساس این نهضت قرار است تا سال ۱۴۰۰ قطعات وارداتی صنعت کشور به ارزش ۱۰ میلیارد دلار داخلی­ سازی شود که مطالعه تمام فرآیند‌های انجام این کار صورت گرفته و مشخص شده است که در کجا‌ها احتیاج به سرمایه­ گذاری، دانش و فناوری داریم.

عالی تأکید کرد: با تغییر قواعد رفتاری و خواست جمعی که در این عرصه صورت گرفته است در تمام قطعاتی که داخلی­ سازی آن­‌ها شروع شده است بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت صورت گرفته است که این مساله باعث ایجاد ارزش برای چرخه تولید کشور و کاهش قیمت تمام شده برای محصولات کارخانه شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری