Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:43:01 GMT

گزارش عملکرد ۹۰ روزه وزیر آموزش وپرورش

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۱۳۸

گزارش عملکرد ۹۰ روزه وزیر آموزش وپرورش

وزارت آموزش و پرورش در گزارشی، عملکرد ۹۰ روزه وزیر آموزش وپرورش و سه اقدام او را منتشر کرد. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در 90 روز  از آغاز خدمتش در این وزارتخانه را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است:

مهم‌ترین فعالیت‌های محسن حاجی‌میرزایی در 90 روز آغازین خدمت در وزارت آموزش‌وپرورش مربوط به انجام رساندن سه طرح مهم یعنی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان و تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای 170 هزار نفر از فرهنگیان بوده است.

تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

ستخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سه گروه مربیان پیش‌دبستانی، آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسان غیرمستمر تعیین تکلیف شد که شرایط آن به شرح زیر است:

مربیان پیش‌دبستانی: افرادی که از سال 79 تا قبل از سال 91 با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و برابر اسناد، مدارک ثبت و احرازشده، از محل اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی: آموزش‌دهندگانی که از سال 79 تا قبل از سال 92 حداقل دو دوره به‌صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمرداشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

قابل توجه معلمان حق‌التدریس/تمام جزییات استخدام و شروط تبدیل وضعیت به پیمانیاختصاصی| استفساریه‌ نمایندگان مجلس برای الزام دولت جهت استخدام معلمان حق‌التدریسی

آموزشیاران نهضت سوادآموزی: فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 79 تا قبل از سال 92 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

حق‌التدریسان غیرمستمر: افرادی که از سال 79 تا قبل از سال 91 در مدارس دولتی به‌عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته، دارای شناسه حق‌التدریس صادره از سوی آموزش‌وپرورش بوده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتباراتدولتی دریافت کرده‌اند.

ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان

پس از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران، این طرح برای اجرا به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است که حدود 870 هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معلمان با دو سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از 24 سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد. در طرح رتبه‌بندی دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار 10 درصد بیشتر خواهد بود.

صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا 45 روز دیگر/شرط رتبه‌بندی نیروهای اداریحذف کارکنان اداری آموزش‌و‌پررش از رتبه‌بندی عامل خالی‌شدن ادارات از نیروی باتجربهمیزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی اعلام شد

در این طرح معلمان در 5 رتبه و با سنوات 2-6-12-18-24 سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد. 

رتبه‌های پایین‌تر بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت، اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان دو هزار میلیارد تومان است و از ابتدای مهرماه 98 در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد.

متوسط دریافتی معلمان بر اثر اجرای رتبه‌بندی 420 هزار تومان خواهد بود.

تأمین مسکن فرهنگیان

با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن احداث شود.

شرایط احراز متقاضیان در این طرح به شرح زیر است:

متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی با تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند. متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند. فرد متقاضی حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

145000 فرهنگی در سامانه مسکن ثبت‌نام کردندآغاز به کار سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکنآخرین فرصت فرهنگیان برای ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در سامانه مسکن

همه فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در ادارات و مناطق آموزشی و همچنین بازنشستگان مشمول استفاده از مفاد تفاهم‌نامه هستند.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فرهنگیان معلمان محسن حاجی‌میرزایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگیان معلمان محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جشنواره گرامیداشت معلم ماندگار در اراک، اظهار کرد: معلمان همواره در تمام عرصه‌ها به علم آموزی و پرورش نسل آتی جامعه می‌پردازند و این مهم جوهره معلمی است که همواره در جامعه جاری و ساری است.

وی از معلمان، اساتید و جامعه فرهنگی استان به‌عنوان الگوهای اخلاقی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: انتظار است آثار وجودی رفتار و تعالیم معلمان به‌گونه‌ای باشد که انسان‌هایی پاک، درستکار، امانت‌دار، معتقد و با صداقت را برای آینده پرورش دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور تاکید کرد: پویایی، خلاقیت و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح معلمان است که باید مورد توجه ویژه فرهنگیان قرار گیرد.

عبدی تاکید کرد: نیروی انسانی تربیت شده به دست معلمان، علاوه بر تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را توسط این دانش‌آموزان رقم می‌زند.

وی گفت: امید است تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت کشور بتوانند در تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی موفق عمل کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نقش مهم معلمی گفت: در مساله سوادآموزی باید تکلیف محوری عمل کرد و این یعنی همه آحاد جامعه باید برای سوادآموزی تلاش کنند چراکه سوادآموزی دیگر تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش، شغل معلمی را یک مسیر انسان سازی عنوان کرد و گفت: امید است دانش معلمان همواره به روز باشد و این قشر زحمتکش هوشمندانه تصمیم گیری کنند و با بصیرت عمل کنند.


جمله کلیدی "ما همه زیر بار منت معلمان هستیم" در جامعه تجلی یابد

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در نخستین جشنواره گرامیداشت معلم ماندگار استان مرکزی، بیان کرد: درخت انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا روز به روز تنومندتر می‌شود و امید است بتوانیم قدردان این خون‌های پاک باشیم.

حسین مولوی افزود: چنانچه این جمله کلیدی "ما همه زیر بار منت معلمان هستیم" در جامعه توسعه و تجلی یابد، هیچ مدیری پشت میز نمی‌نشیند و همواره آماده خدمت است.

وی افزود: طرح تجلیل از معلمان ماندگار اقدام ویژه ای است که از بهمن ماه پارسال در استان کلید خورد و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق لینک، معلمان ماندگار خود را معرفی کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی در این استان گفت: معلمان ماندگار هر ساله با معرفی به این دبیرخانه معرفی و تجلیل خواهند شد.

مولوی برگزاری نخستین جشنواره عکس صمصامی و استقبال خوب استان‌ها اشاره کرد و گفت: ۹۴۶ نفر در دو بخش فرهنگی و دانش آموزی از ۲۴ استان کشور در این جشنواره با موضوع معنویت و شادی شرکت کردند.
در این مراسم از معلمان ماندگار، معلمان نمونه در عرصه‌های مختلف قرآنی، ورزشی و علمی تقدیر و تشکر شد، همچنین از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی عکس صمصامی نیز با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد

کد خبر 6099902

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند