Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اتفاقات جالب لیگ قهرمانان اروپا را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، دیدار بایرن مونیخ-تاتنهام در هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا با برتری 3-1 میزبان به پایان رسید. بایرن مونیخ با این برد، 18 امتیاز ممکن در دور گروهی را کسب کرد. بایرن مونیخ هفتمین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که هر 6 بازی دور گروهی را با برد پشت سر می گذارد:
میلان (1992/93)
پاری سن ژرمن (1994/95)
اسپارتاک مسکو (1995/96)
بارسلونا (2002/03)
رئال مادرید (2011/12)
رئال مادرید (2014/15)
بایرن مونیخ (2019/20)
در بین این تیم ها، بایرن مونیخ علاوه بر اینکه هر 6 بازی دور گروهی را برده است، بهترین تفاضل گل را نیز در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی بایرن مونیخ با 18 امتیاز کامل و تفاضل گل +19، مقتدرانه ترین صعود از مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را رقم زد.

- اینتر همچون یونایتد در ادامه فصل باید در لیگ اروپا به میدان برود. دیدار اینتر و بارسلونا در هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا با برتری 2-1 بارسلونا به پایان رسید تا اینتر با حذف از این رقابت ها راهی لیگ اروپا شود. روملو لوکاکو چند هفته پیش در توئیتر با ایموجی خنده، نشان داد درحال لذت بردن از حضور در لیگ قهرمانان اروپا است. دیشب پس از حذف اینتر از این رقابت ها و اضافه شدن این تیم به لیگ اروپا، لوک شاو با هم بازی سابق خود، روملو لوکاکو به شوخی پرداخت و در توئیتر نوشت: (به لیگ اروپا) خوش برگشتی.

- بوفون یکی دیگر از ایتالیایی های مسن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. جانلوییجی بوفون با حضور در ترکیب یوونتوس مقابل بایر لورکوزن، دومین بازیکن مسن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. به نقل از وبسایت یوفا، مارکو بالوتا دروازه بان سابق لاتزیو همچنان با اختلاف مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

- دیدار شاختار دونتسک و آتالانتا در هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا با برتری 3-0 تیم ایتالیایی به پایان رسید تا آتالانتا پس از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعدی شود. آتالانتا هر 3 بازی دور رفت را باخته بود و تا پایان هفته چهارم فقط 1 امتیاز داشت اما در نهایت با 7 امتیاز به دور بعدی صعود کرد. به نقل از اوپتا؛ آتالانتا اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که با وجود متحمل شدن 3 شکست پیاپی در دور رفت، سرانجام موفق به صعود از مرحله گروهی می شود. گفتنی است 7 امتیاز در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، حداقل امتیاز صعود یک تیم به دور بعدی نیست. در فصل 2015/16، آاس رم با تنها یک برد و 6 امتیاز پس از بارسلونا و بالاتر از بایر لورکوزن موفق به صعود از گروه خود شد. همچنین آتالانتا نهمین تیم متفاوت ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که موفق به صعود از دور گروهی می شود.

- برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی فقط از 5 لیگ معتبر اروپایی هستند. با پایان یافتن دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019/20، چهره 16 تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. قرعه کشی این مرحله، روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
تیم های سرگروه: پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ، منچسترسیتی، یوونتوس، لیورپول، بارسلونا، لایپزیش، والنسیا
تیم های دوم: رئال مادرید، تاتنهام، آتالانتا، اتلتیکو مادرید، ناپولی، دورتموند، لیون، چلسی
تیم های راه‌یافته به لیگ اروپا در سید یک: سالزبورگ، اینتر، آژاکس، بنفیکا
تیم های راه‌یافته به لیگ اروپا در سید دو: بروخه، المپیاکوس، شاختار، لورکوزن

- یک روز پس از گلزنی آنسو فاتی به اینتر و تبدیل شدن به جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان، رودریگو پدیده برزیلی رئال نیز برای کهکشانی ها موفق به گلزنی شد. ستاره 18ساله امروز بار دیگر در ترکیب ثابت رئال قرار گرفت و نمایش خوبی مقابل بروژ داشت. او دقیقه 53 بازی روی پاس اودریوسولا توانست با یک ضربه پای چپ سرضرب و تماشایی توپ را وارد دروازه حریف بلژیکی کند. به این ترتیب تعداد گل های رودریگو در لیگ قهرمانان به 4 رسید. او پیش از این برابر گالاتاسرای هت تریک کرده بود. ستاره برزیلی با 7 گل زده برای رئال در همه رقابت ها پس از کریم بنزما بهترین گلزن تیمش محسوب می شود. اتفاقی که پیش از شروع فصل تصورش غیرممکن بود. رودریگو یک گل برای تیم دوم رئال، دو گل در لالیگا برابر لگانس و ختافه و 4 گل نیز در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. او همچنین در ثبت گل دوم رئال توسط وینیسیوس نیز نقش مستقیم داشت. اگر بارسا به آنسو فاتی پدیده 17ساله خود می بالد، رئالی ها نیز سرمست از درخشش دوباره رودریگو هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بوفون بایرن مونیخ مرحله یک هشتم نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولدترافورد در شوک؛ بایرن خواهان تن هاخ!

صفحات اول روزنامه های ورزشی امروز اروپا را هرروز در طرفداری بخوانید

طرفداری | سی‌وششمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا، رقابت ادامه‌دار آرسنال و منچسترسیتی و تقابل رم-یوونتوس برای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تیترهای کیوسک امروز (یک‌شنبه 5 مه 2024) بودند.

لیگ قهرمانان این‌جاست
المپیکو؛ رم خواهان رسیدن به سهمیه، یووه می‌تواند قطعی‌اش کند
آنچلوتی جادوگر، یک قهرمانی دیگر پیروزی مقابل رم، لیگ قهرمانان را تضمین می‌کند
مکس، هشدار به یووه و جانشینش قهرمان، قهرمان! لالیگایی برای قاب گرفتن قهرمانان
ژیرونای فوق‌العاده رئال مادرید قهرمان لالیگای 24-2023
بارسلونا غرق شد؛ ژیرونا در لیگ قهرمانان اروپا
زنان بارسلونا قهرمان شدند توپچی‌ها تا آخرین نفس ادامه می‌دهند، چون هالند 4 گل زد
خبری که اولدترافورد را شوکه می‌کند؛ بایرن، تن هاخ را می‌خواهد
سر جیم هنوز در عموم از سرمربی قرمزها حمایت نکرده اما آلمانی‌ها دوستش دارند

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • بایرن مونیخ در رویای همکاری دوباره با پپ گواردیولا
  • بریس لیونل مسی در برابر تیم گواردیولا؛ برتری 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (لیگ قهرمانان اروپا - 6 می 2015)
  • سیمون مارسینیاک، داور جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • لیگ قهرمانان فوتسال اروپا | پالما با ایرانی ها، بارسلونا را برد و قهرمان شد
  • اولدترافورد در شوک؛ بایرن خواهان تن هاخ!
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل منچسترسیتی (2016/5/4) / فیلم
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با ثبت کامبک دیدنی و برتری 3-1 مقابل منچسترسیتی (2022/5/4) / فیلم