Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر  درباره آخرین وضعیت بررسی طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور در مجلس، اظهار داشت: نمایندگان به صورت جدی در حال بررسی این طرح هستند.

وی درباره علت تاخیر در بررسی طرح مذکور، تصریح کرد: برخی از نمایندگان نظراتی را برای ارتقا و کیفی‌سازی این طرح مطرح کردند و ما به دنبال آن هستیم که این موارد در طرح گنجانده شود و سپس آن را تقدیم هیئت رئیسه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور در مجلس دهم بررسی می‌شود، گفت: بسیاری از گزارش‌ها و  تحقیق و تفحص‌های مجلس نشان می‌دهد که برخی از مسئولان کشور و خانواده‌هایشان دوتابعیتی هستند و از آنجایی که این موضوع برای نمایندگان بسیار مهم است، قطعا در این مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

گفتنی است مطابق ماده واحده این طرح، اعضای درجه یک خانواده مسئولان کشور اعم از همسر و فرزندان باید به داخل کشور بازگردند، در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون آن مسئول باید از سمت خود استعفا دهد. در تبصره ماده واحده این طرح نیز ذکر شده است که ماموران دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

کد خبر 4794735 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سید اسماعیل موسوی سید عباس عراقچی حسن روحانی ایران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیئت دولت فرمانداری تهران اصلاح طلبان شورای نگهبان محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.

محمدی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

بیشتر بخوانید

۲۰ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند میانکوه توزیع شد

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین اضافه کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.

محمدی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین