Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از مسئولانی که به امر نماز بی‌توجه هستند، گفت: متأسفانه به علت نداشتن بودجه امسال بسیاری از مدارس از اقامه نماز جماعت محروم شدند. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی صبح امروز در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در استان گلستان با بیان اینکه نماز سبب آرامش درونی انسان می‌شود، اظهار داشت: پیوند انسان با خداوند متعال از طریق نماز اتفاق می‌افتد و باید این حلقه اتصال را نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انسان نمازگذار، متعهد و متدین است، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیاری از کسانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند از بچه مسجدی‌ها بودند امروز هم اگر خطری کشور را تهدید کند این جوانان مسجدی هستند که وارد میدان خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیات قرآن کریم درباره جلوگیری نماز از فساد و فحشا بیان داشت: عدم توجه به نماز در جامعه امروز سبب افزایش فسادها و آسیب‌های اجتماعی شده است. از طرفی دیگر خداوند متعال فرموده ترک نماز، برابر با سقوط انسان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش: زنگ نماز ‌در برنامه رسمی مدارس گنجانده شد / اقامه نماز در 85 درصد مدارس کشورارسال ‌16 هزار اثر به اجلاس سراسر نماز / جمع‌آوری ‌50 میلیارد تومان زکات در گلستانپیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز / با نعمت نماز می‌توانیم بهجت و نشاط را نصیب جامعه سازیم

وی گفت: انسانی که اهل نماز و مسجد باشد، خودش را تربیت می‌کند تا کمتر به گناه بیفتد، برای همین است که انسان‌های نمازگذار کمتر دچار لغزش می‌شوند.

قرائتی با اشاره به موضوع بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: آموزش و پرورش، اولیای دانش‌آموزان و سایر دستگاه‌ها و نهادها باید فکری به حال اقامه نماز در مدارس داشته باشند. متأسفانه هر وقت به موضوع نماز می‌رسیم مسئولان می‌گویند بودجه نداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما به خاطر بی‌توجهی به همین فریضه الهی است که سبب شده سیلی‌های زیادی بخوریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اوضاع نماز نسبت به گذشته در جامعه بهتر شده است، گفت: با اینحال تا رسیدن به نقطه‌ای که در چشم‌انداز ترسیم شده، فاصله زیادی داریم. در خیلی از نهادها و سازمان‌ها چند هزار روحانی داریم که می‌توان از ظرفیت آنان برای اقامه نماز جماعت در مدارس استفاده کرد.

وی بیان داشت: متأُسفانه امسال به دلیل همان مسائل بودجه‌ای که آموزش و پرورش مطرح می‌کند، بسیاری از مدارس از اقامه نماز جماعت محروم شدند. هرچند به طلبه‌ها و روحانیونی که مسیر نزدیک‌تری به مدارس داشتند تأکید کردیم نماز در مدارس ولو یک روز در هفته هم که شده است، اقامه شود.

قرائتی با انتقاد از برخی مسئولان هم گفت: عمده مسئولان ما وقت، پول و حال ندارند و فکر می‌کنند مشکلات ما با بخشنامه و ابلاغ کردن حل می‌شود.

وی ستاد اقامه نماز را به یک کبریت تشبیه کرد که به دنبال یک منبع برای برافروختن آتشی است که غذای روح انسان را تهیه و به آن برساند تا جامعه‌ای نمازگزار داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز  افزود: گاهی اوقات واقعا می‌مانم که آیا این اجلاسیه‌ها ادامه داشته باشد یا نه! اما باز با خودم می‌گویم ممکن است همان نقش کبریت داشتن هم فایده داشته باشد.

وی به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح تا 20 سال دیگر هم در حد همان طرح باقی خواهد ماند اگر مرد تحول نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 582/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد