Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:04:40 GMT

سخنگوی سابق شورای عالی استان‌ها تبرئه شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۴۱۶

سخنگوی سابق شورای عالی استان‌ها تبرئه شده است

مرتضی الویری روز پنجشنبه در حاشیه بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها درباره غیبت «امیر شهلا» سخنگوی سابق شورای عالی استان‌ها در جلسه امروز اظهار داشت: علیه وی شکایتی بوده که این شکایت بررسی و تبرئه نیز شده است. البته دادستان از وی خواسته تا تعیین تکلیف پرونده در جلسات شورای شهر مشهد و جلسات شورای عالی استان‌ها شرکت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بر این باور هستیم تا زمانی که فرد از نظر قانونی سلب عضویت نشده و از طریق مراجع رسمی اعلام نشده، می تواند فعالیت کند. البته ما گله مندی خود را در این زمینه به رییس قوه قضاییه و محسنی اژه‌ای اعلام کرده‌ایم.

رییس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: شهلا حکم برائت دریافت کرده ولی این حکم پس از ۲ ماه هنوز به وی ابلاغ نشده و در این زمینه مکاتبه با رییس قوه قضاییه انجام دادیم و منتظر رسیدگی هستیم.

الویری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برگزاری مهمانی ویژه از سوی شهردار تهران در شب انتخابات هیات ریاست شورای عالی استان‌ها، گفت: در طول سال شاید چندین دعوت از ناحیه شهرداری تهران یا وزارتخانه ها و موسسات داشته باشیم که دعوت می‌کنند و ممکن است هدایایی داده شود.

 رییس شورای عالی استان‌ها افزود: مسئولیت برگزاری این نوع مراسم با برگزارکننده است و ما نمی توانیم به دلیل برگزاری چنین مراسمی، زمان انتخابات را تغییر دهیم.

۳۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری انتخابات

 الویری درباره برگزاری انتخابات در موعد دیگر گفت:  هر بار که اجلاس می گذاریم در حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری یک اجلاس می‌شود تا افراد را از راه‌های دور با هواپیما بیاورند و باید هزینه اقامت آنان را بپردازیم.

 وی افزود: اگر این جلسه را به تعویق بیاندازیم جلسه غیرقانونی خواهد بود زیرا این شورا تا هشتم دی ماه، اعتبار دارد و در جلسه بعد بدون رییس خواهد بود.

هنوز قانونی درباره «شورای محل» نداریم

رییس شورای عالی استان‌ها درباره استفساریه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانونی نبودن شورای محل، گفت: این مساله ارتباطی با شورایاری‌ها نداشت و برخی اشتباه می کنند.

وی افزود: استفساریه مجلس درباره شورای محل بود که موضوع یکی از اصول قانون اساسی است و در آن استفساریه، نمایندگان پرسیده بودند که آیا با توجه به شوراهای موجود می توان انتخابات محل نیز انجام داد یا نه که این استفساریه رای نیاورد.

الویری افزود: یعنی شورای محل را نمی توان تشکیل داد در حالی که شورایاری ها ربطی به شورای محل نداشته و ارتباط با شورای محل کلانشهرها دارند که در اجرای بند ۵ و ۷ ماده ۸۰ قانون شوراها انجام می‌شود و طی پنج دوره انجام شده است.

وی افزود: عنوان شورای محل شامل مجموعه ای در محله هاست که حتی می تواند در داخل شهرهای کوچک و روستاها تشکیل شود، اما قانون آن هنوز توسط مجلس شورای اسلامی نوشته نشده است. البته ما درباره شورای روستایی و شورای شهرستان و شهر، قانون داریم اما درباره شورای محل هنوز قانونی نوشته نشده است.

 الویری افزود: بنابراین چون قانونی وجود ندارد نمی توان گفت این شورا زیر نظر کدام ارگان خواهد بود.

شورایاری‌ها به قانون شوراها ملحق می‌شود

 رییس شورای عالی استان‌ها درباره انجمن محل گفت: انجمن محل همان شورایاری‌ها است و اختلافی بین سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های اجرایی مانند شورای شهر وجود داشته که این انتخابات را انجام داده و اعتراضی را به دیوان عدالت اداری ارایه  کردند و ما این اعتراض را پیگیری کردیم و روز دوشنبه جلسه‌ای با دیوان عدالت اداری داشتیم.

وی افزود: ما توضیح دادیم این انتخابات که در چهار دوره مختلف انجام شده و هیچ اعتراضی به دنبال نداشته، نشان می دهد که از نظر قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد.

الویری بیان داشت: همچنین در قانون شوراها که اصلاحیه آن را به مجلس فرستادیم، موضوع شورایاری‌ها را به صورت صریح قید کردیم که محل شبهه نباشد.

برچسب‌ها شورای عالی استان ها شکایت مرتضي الويري

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها شکایت مرتضي الويري شورای عالی استان ها شکایت مرتضي الويري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحدهای راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحدهای راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.
به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحدهای پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبرهایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست