Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر افتخاری تشریح کرد: با مراجعه خانمی ۳۰ ساله از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوعات تهدید و اخاذی،هتک حیثیت و  نشر اکاذیب ، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این  مسئول انتظامی در ادامه گفت: شاکیه خانمی مطلقه و سرپرست یک دختر پیش دبستانی می باشد به علت نیازهای مالی با مشاهده آگهی در وب سایت دیوار با موضوع کمک خیریه به نیازمندان،متأسفانه ساده لوحانه با صاحب آگهی چت می کند و ضمن دریافت پیشنهاد ازدواج موقت از سوی شخص مجرد ۲۶ ساله عاقبت در دام مسائل غیراخلاقی گرفتار می شود،عاقبت برای رهایی از تهدید و اخاذی جهت شکایت به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان برای جمع آوری ادله دیجیتال محکمه پسند اقدام به ردگیری و تحلیل تمام ارتباطات مجازی،ابزارهای جرم و تراکنش های مالی می نمایند،سرانجام طی مکاتبات قضایی و اخذ مجوزهای لازم،عملیات دستگیری متهم در مخفیگاه وی با موفقیت انجام و تجهیزات جرم به اداره بررسی ادله فنی ارجاع می شود،طی گزارش های حاصله پیام ها،تصاویر و شماره های تماس قربانیان دیگر استخراج و برای طرح شکایت قضایی به آنها اطلاع رسانی می گردد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت : متهم به بهانه حمایت مالی ماهیانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان از طریق شبکه اجتماعی مجازی ضمن پیشنهاد مبنی بر ازدواج موقت به شاکیه، موفق به دریافت تصاویر خصوصی از خانم های جوان می گردد وبا این حربه اقدام به تهدید قربانی برای ادامه رابطه و همچنین خرید شارژ موبایل می نماید.

افتخاری بیان داشت: برخی از زنان بی سرپرست و نیازمند با مشاهده آگهی های حمایتی از سوی افراد مجهول الهویه در وب سایت های عمومی با خوش باوری در دام مجرمین با نیت های جنسی گرفتار می شوند،بسیاری از قربانیان به علت ترس از انتشار تصاویر و فیلم های گرفته شده و همچنین تبعات اجتماعی آن اقدام به شکایت نمی کنند و این موضوع باعث جسورتر شدن مجرمین می گردد.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد، خاطر نشان کرد : شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

کد خبر 4795869

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا سایت دیوار نیروی انتظامی هرمزگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسینی" اظ‌ها داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 
رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 
ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 
وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 
وی توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 
رئیس پلیس فتای استان یزد، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

دیگر خبرها

  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه