Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ‌انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن جعفری در دیدار با محسن نصرپور، مدیرکل و اعضای ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: رسانه ملی یکی از قویترین و موثرترین ابزار‌های ستاد انتخاباتی بوده و نقش بسیار پررنگی در این راه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از نام‌نویسی یک هزار و 113 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و نام‌نویسی 14 داوطلب خبرگان رهبری تاکنون خبر داد و گفت: این دوره از انتخابات اولین دوره پس از بیانیه گام دوم رهبری است و اهمیت ویژه و خاصی دارد چرا که پس از اتفاقاتی که در آبان ماه داشتیم دشمن به شدت به دنبال القای کاهش مشارکت مردم است، بنابراین باید سعی کنیم هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی مراقب این عملیات روانی باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه هم‌اکنون 57 حزب دارای مجوز در استان داریم گفت: فعالیت احزاب می‌تواند در پرشورتر شدن انتخابات کمک کند.

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته گفت:در داخل کشور میانگین حضور مردم در انتخابات 60درصد بوده که نسبت به کشور‌های مدعی دموکراسی بالاتر است.

وی افزود: حکومت جمهوری اسلامی یک الگوی بدیع و رقیب حکومت‌های لیبرال دموکراسی است و از نظر الگوی حکومتی هماوردی می‌کند.

نصرپور تصریح کرد:در کشور‌های غربی و لیبرال دموکراسی اصل بر مشارکت حزبی بوده و عموماً احزاب نقش اساسی دارند، اما در جمهوری اسلامی مشارکت عمومی و نقش واقعی مردم را داریم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرچه تعداد آراء بیشتر باشد به نفع کشور و نظام اسلامی است، گفت:هر رأی به صندوق، پولی به صندوق ذخیره بوده و یک فرصت برای مردم و مسئولین و پیشرفت کشور است و این مقبولیت و مشروعیت برای نظام است.

وی در ادامه گفت: صداوسیما چهار مرحله تبیین، تشریح، تهییج و فراخوان و دوره آرامش بخشی را برای تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی و استانی برنامه‌ریزی کرده است که همه دوره‌ها از نظم و پیوستگی خاص خود برخوردار است.

پیروزی بی‌اثر نماینده قم در انتخابات شورایعالی استانها/رأی‌گیری مجدد برای کسب اکثریت آرااعتراض به تخلفات در روند برگزاری انتخابات شورای عالی استانهاثبت‌نام 14 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان‌رضوی

نصرپور با بیان اینکه شعار انتخاباتی ستاد انتخابات صداوسیما در سال 98 «مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی» است، افزود: موضوع انتخابات خبرگان نباید تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار گیرد و رسانه در بخش تولید و پخش بیش از پیش بر اهمیت و جایگاه والای این مجلس برای مخاطبان اهتمام می‌ورزد.

وی در پایان گفت: تبیین مردم سالاری دینی به عنوان میراث گرانقدر امام خمینی (ره)، روشنگری و زمینه‌سازی برای دست‌یابی به یک مجلس کار آمد، جلب مشارکت حداکثری و گسترده مردمی، تلاش برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، حمایت از شورای نگهبان و نهاد‌های اجرایی، اتخاذ مشی بی‌طرفی در همه ارکان و بخش‌های سازمان، آگاهی بخشی درباره اهمیت مجلس برای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام از جمله برنامه‌های رسانه ملی و استانی برای انتخابات است.

نبی‌پور، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی هم درباره موضوع الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گفت: این موضوع را چندین سال است پیگیری می‌کنیم وزارت کشور از 26 فرایند 25 فرآیند را الکترونیکی کرده جز فرآیند رای‌دادن، اما با تمهیدات درنظرگرفته شده وزارت کشور قرار است امسال در هشت شهر استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.

وی همچنین در پایان به آموزش عوامل اجرایی برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: این فرآیند هم گام به گام در حال تکمیل‌شدن است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ و نیم میلیون تعرفه چاپ شده است.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در گفت‌وگویی از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم است که در دور اول، نامزدهای آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.

انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه و در ۱۵ استان برگزار می شود که در ۸ حوزه، تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.

در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است. در این روش، به رأی‌دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود. کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزدها را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند