Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:23:21 GMT

آغاز انتخابات سراسری در بریتانیا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۶۰۰

آغاز انتخابات سراسری در بریتانیا

انتخابات عمومی  (زودرس) بریتانیا از صبح امروز (پنج شنبه) آغاز شده است. این سومین انتخابات عمومی در کمتر از 5 سال گذشته در این کشور است.

به گزارش بی بی سی، رای گیری از ساعت ۷ صبح به وقت محلی در ۶۵۰ حوزه رای‌گیری در سراسر انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی آغاز شده و تا ساعت ۱۰ شب ادامه خواهد شد.

شمارش آرا فورا پس از پایان رای‌گیری آغاز خواهد شد و اکثر نتایج تا اوایل صبح فردا (جمعه ۱۳ دسامبر/۲۲ آذر) اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای دهندگان با رفتن به پای صندوق‌های رای نمایندگان مجلس عوام این کشور را انتخاب می‌کنند.

عکس: رویترز

مجلس عوام ۶۵۰ کرسی دارد.

انتخابات در بریتانیا بطور سنتی هر ۴ یا ۵ سال برگزار می‌شود. اما در اکتبر سال جاری، نمایندگان به برگزاری انتخاباتی زودهنگام در این کشور رای دادند.

از سال ۱۹۷۴، این اولین انتخابات عمومی است که در زمستان و از سال ۱۹۲۳، نخستین انتخاباتی است که درماه دسامبر در این کشور برگزار می شود.

حداقل سن رای دهندگان در بریتانیا ۱۸ سال است.

در بریتانیا رای دادن در روز انتخابات کار بسیار ساده‌ایست. کافی است به مرکز رای‌گیری که معمولا با خانه‌تان فاصله زیادی ندارد بروید، اسم و آدرس‌تان را به یکی از ماموران بدهید و برگه رای بگیرید.

با زدن علامت ضربدر در خانه کنار اسم نامزد مورد نظرتان، کار رای دادن شما تمام شده است.

اما نکته‌ای که ممکن است باعث تعجب شمار زیادی در سراسر دنیا شود این است که برای رای دادن نیازی به ارائه مدرک شناسایی نیست و انگشت‌تان هم به هیچ نوع جوهر پاک‌نشدنی آغشته نخواهد شد.


لینک کوتاه: asriran.com/002wwX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات بریتانیا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند