Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان کهگیلویه از نبود بازارچه سنتی و دائمی عرضه صنایع‌دستی به شدت رنج برده و مردم ناچارند در مرکز شهر دهدشت و در کنار پیاده‌روها محصولات خود را بفروشند. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که از نبود بازارچه دائمی عرضه محصولات خانگی و صنایع‌دستی به شدت رنج می‌برد و به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز کسب روزی حلال بسیاری از مردم ناچار هستند محصولات خود را در کنار پیاده‌روها به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزانه قشر زیادی از زنان و دختران روستاهای اطراف شهر دهدشت محصولات خانگی و صنایع‌دستی خود از قبیل ماست، شیر، دوغ، کشک، روغن محلی، مرغ و تخم‌مرغ محلی و سایر محصولات خود را برای فروش رساندن به شهر دهدشت آورده و برای آنکه بتوانند با فروش محصولات خود، مایحتاج زندگی‌شان را تهیه کنند در کنار پیاده‌روهای مرکز شهر بساط کرده و ساعت‌ها به انتظار مشتری می‌مانند تا بتوانند روزی خود را بدست بیاورند.

باتوجه به بافت عشیره‌ای شهرستان کهگیلویه و وجود برخی از رسومات محلی و طایفه‌ای، بسیاری از زنان و دختران این شهرستان قادر نیستند در مرکز شهر و در کنار پیاده‌روها محصولات و صنایع‌دستی خود را بفروشند و همیشه از نبود یک بازارچه در شهر دهدشت گلایه‌مند هستند.

بی‌بی زلیخا یکی از زنانی که چندسال است در کنار پیاده‌رو بساط پهن می‌کند، به خبرنگار تسنیم گفت: ده سال است که شوهرم فوت کرده و خودم سرپرستی بچه‌هایم را برعهده دارم و برای آنکه بتوانم زندگی خودم و سه دخترم را اداره کنم ناچارم در کنار پیاده‌رو دستفروشی کنم.

استقبال هنرمندان خراسان جنوبی از نمایشگاه صنایع دستی مطلوب استچهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند گشایش یافتشیراز در آستانه جهانی شدن؛ از برپایی نمایشگاه سراسری تا جای خالی موزه تخصصی صنایع دستی

این بانوی دهدشتی گفت: کشک، دوغ محلی، روغن محلی و مرغ و تخم‌مرغ محلی که می‌فروشم همه را خودم تهیه می‌کنم و مشتری‌های خاص خودم را نیز دارم.

بی‌بی‌زلیخا با اشاره به عدم بازارچه سنتی و صنایع‌دستی در شهر دهدشت گفت: اگر مسئولان و مدیران شهرستان کهگیلویه فقط کمی به امثال من فکر کنند آن وقت می‌فهمند که ما با چه مشکلاتی محصولات خود را می‌فروشیم، اگر شهر دهدشت یک بازارچه سنتی داشته باشد خیلی بهتر می‌توانیم محصولات خود را در آنجا بفروشیم و به طور یقین درآمدمان نیز بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از بانوان دستفروش شهر دهدشت به خبرنگار تسنیم گفت: به خاطر آنکه بازاری برای فروش محصولات و صنایع دستی در شهر دهدشت وجود ندارد ناچار هستیم علیرغم تحمل همه مشکلات، در کنار پیاده‌رو بنشینیم و محصولات خود را بفروشیم.

این بانوی دهدشتی گفت: زنان و دختران زیادی را می‌شناسم که دوست دارند خودشان محصولات خود را بفروشند اما بخاطر نبود بازارچه سنتی و ترس از حرف مردم، ناچارند در خانه بمانند و محصولاتشان را نصف‌قیمت بفروشند.

باوجود پیگیری‌های زیاد خبرنگار تسنیم اما متأسفانه فرماندار کهگیلویه و رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان در این زمینه پاسخگو نبودند.

گزارش: سید‌ مصطفی گنجی

انتهای پیام/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد