Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:20:20 GMT

قرائت قرآن کریم موجب برکت خانه ها می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۸۶۷

قرائت قرآن کریم موجب برکت خانه ها می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: قرائت قرآن کریم در خانه ها موجب افزایش برکت منازل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم نور است و از سوی خداوند این نور نازل شده تا انسان ها را از جهالت خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: هرکس بخواهد هدایت شود بوسیله نور قرآن کریم هدایت نی شود و در آیات قرآن کریم بیان شده که انسانها را از ظلمت خارج و ما را وارد نورانیت می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ابراز کرد: به هنگام قیامت زمین با نور الهی روشن و نور ستارگان و خورشید خاموش می شود، ما طلاب باید به عنوان عالم دین مردم را از جهالت خارج کنیم و به نور دعوت کنیم که این امر به شرط وجود نور در وجود خود ماست.

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: بهترین راه کسب نور مانوس شدن با قرآن کریم است که به همان اندازه معنویت و نور کسب می کنیم، اما اگر این نور نباشد نمی توانیم تاثیری که لازم است بر دیگران بگذاریم.

وی، با تاکید بر اهمیت قرآن خوانی در حوزه های علمیه، گفت: اساتید و مدیران حوزه های علمیه باید در راستای انس هرچه بیشتر طلاب با قرآن کریم تلاش کنند چرا که خداوند می فرماید هرچقدر می توانید قرآن بخوانید.

امام جمعه ارومیه با اشاره به افضل اعمال مسلمانان، اذعان کرد: ائمه مواره بر ختم قرآن کریم تاکید دارند و آن را از اوجب امور مسلمانان می دانند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: بهتر است در خانه های مسلمین هر فرد قرآنی مخصوص خود داشته باشد و هنگام ختم قرآن تاریخ آغاز و ختم آن را در آن قید کند که هم برای خود فرد هم برای اعضای خانه خوب است.

وی، افزود: تبلیغ ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت باید از اهم سخنرانی های طلاب و علما در منابر باشد، نه اینکه پس از ساعتی سخنرانی کلامی از قرآن و روایتی از اهل بیت نباشد.

امام جمعه ارومیه، بیان کرد: در محل زندگی خود و در خانه هایتان قرآن بخوانید که برکت را افزایش می دهد و ملائک در آن حاضر می شوند و شیاطین از آن خارج می شوند.

حجت الاسلام قریشی افزود: خانه ای که در آن قرآن قرائت شود و نماز شب خوانده شود محل توقف ملائک می شود و برکت آن افزایش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی  نیز در این مراسم، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) حاملان قرآن را هم تراز با علما فرموده و آنان را در جایگاهی والا می داند.

وی، افزود: طلاب حوزه علمیه با حفط و عمل به قرآن باید آیات قرآن کریم را در جامعه جاری کنند.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی تاکید کرد: طلاب بهتر است نه تنها حفظ قرآن کریم بلکه تفسیر و تذهیب قرآن را در حوزه های علمیه ترویج کنند و نسبت به این بخش از قرآن کریم نیز اهتمام ورزند.

گفتنی است نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب آذربایجان غربی با شرکت ۶۰ نفر و در رشته های صوت، لحن، حفظ، قرائت و تجوید ویژه طلاب سطح ۱ و ۲ در ۸ شهر استان به صورت همزمان برگزار شد که در ارومیه ۱۲ نفر حائز رتبه های برتر شدند.

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم  همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

گفتنی است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی