Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) برگزاری همایش طلیعه حضور را گامی در جهت تقویت بعد انگیزه ای و تقویت معنویت و اخلاق در طلاب جدید الورود دانست و گفت: این برنامه هرسال برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، خانم حجت الاسلام والمسلمین «حسین تهرانی» در نشست طلیعه حضور که امروز پنجشنبه(21 آذر) ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران در مجتمع نرجس خاتون(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه یکی از کارهای خوبی است که هر سال از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شده و فوائد زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) خاطرنشان ساخت:همه شما مسلما بایک سری انگیزه ها و اهداف و آرمان های الهی وارد حوزه شده اید، این جلسات نیز به بازخوانی همان انگیزه ها کمک می‌کند و یاری می دهد که شما در مسیری که انتخاب کرده اید ثبات قدم پیدا کنید.

وی جدیت و علاقه را رمز موفقیت در مسیر طلبگی دانست و گفت: در این جلسات اساتید و صاحب نظران مطرحی دعوت می شوند که خودشان در مسیر تربیت طلاب نقش ایفا کرده اند و از این منظر می‌توانند راه درست را به شما نشان بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی اضافه کرد:همه ما باید بدانیم که برای چه به حوزه آمده ایم؟ چه هدفی داریم و چه برنامه ای برای رسیدن به این اهداف ترسیم کرده ایم؟ اما به هرحال همواره برای شما سؤالات و ابهاماتی به وجود می آید که شما را در این مسیر نگران می‌کند به همین جهت در این جلسات تلاش می‌شود تا روحیه علمی، اخلاقی و معنوی شما تقویت شود.

وی ابراز داشت:همه ما به دنبال زندگی خوب، آرامش، آسایش، نشاط روانی، پیشرفت، سعادت و عزت هستیم ولی این که این ها را چطور به دست بیاوریم نکته بسیار مهمی است، راه رسیدن به این ها بی شک استفاده از رهنمودهای اساتیدی است که این مسیرها را طی کرده اند و تجربه خوبی دارند.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی در باب ارزش علم خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: من به دنبال کسب عزت بودم و آن را در علم یافتم، بنابراین مسیر طلبگی ارزش و جایگاه بزرگی دارد که باید قدر آن را بدانید و از لحظه لحظه عمر خودتان به احسن وجه استفاده کنید.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما اجلاس نماز کانون های مساجد قرآن کریم قرآن خبرگزاری شبستان فهما جامعه الزهرا طلاب حوزه علمیه حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد