Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی یکصد و یازدهمین سالروز انتشار نخستین روزنامه با عنوان "بیضاء" در بروجرد گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ظهر امروز آیین گرامیداشت یکصد و یازدهمین سالروز انتشار نخستین روزنامه "بیضاء" برگزار شد.

گفتنی است، نخستین نسخه این روزنامه در تاریخ ۲۲ آذر سال ۱۲۸۸ به چاپ رسیده است که گواه سابقه دیرینه حوزه مطبوعات در بروجرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت اصلی روزنامه بیضاء مانند بسیاری دیگر از روزنامه‌های زمان آن، انتشار مذاکرات انجمن‌های ایالتی و ولایتی بوده است.

هم‌اکنون یک نسخه از این روزنامه کهتوسط ناشری به نام شاهزاده مؤیدالخاقان به انتشار رسیده، موجود است که خود سندی بر دیرینگی فعالیت در حوزه مطبوعات و اطلاع‌رسانی در بروجرد است.

گفتنی است، مطالب درج شده در این نسخه که مطالعه آن به دلیل قدمت بالای روزنامه دشوار است، توسط محمد گودرزی از محققان بروجردی بازنگاری شده است تا به عنوان سندی فرهنگی برای آیندگان این شهرستان باقی بماند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: بروجرد مطبوعات روزنامه گرامیداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • ببینید | تصاویری از سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسۀ دادگاه منافقین
  • ببینید | سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد