Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک افزود: این موضوع در برخی مناطق جنوبی کشور دیده شده و بررسی‌های همکاران ما نشان می‌دهد موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه، مشاهده یا گزارش شده است که به نظر می‌رسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نحوه جا گذاری اجسام خارجی در مواردی که گزارش شده آن‌هم در تعدادی از محصولات منسوب به بیش از ۱۲ شرکت مختلف، در نواحی خاصی از نوار ساحلی جنوب کشور، ارتباطی به خطوط تولید و کارخانجات صنایع غذایی نداشته و به احتمال قوی افرادی با انگیزه‌های خاص در سطح عرضه مداخلاتی داشته و اولین اقدام در این زمینه رهگیری مسیر پخش این موارد هست که می‌تواند عامل یا عاملان را مشخص کند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: در این راستا به همه فروشگاه‌های مواد غذایی توصیه می شود که اجناس را از شرکت‌های توزیع و پخش مجاز، رسمی و شناسنامه دار مواد غذایی تهیه کنند و در صورت عدم رعایت، با فروشگاه‌های عرضه کننده که اقلام خود را از توزیع کننده‌های غیر رسمی و غیرمجاز تهیه کنند برخورد قانونی خواهد شد.

روز گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان