Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: علیرغم آنکه ستاد اجرایی در مناطق محروم برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی بیش از 26 هزار میلیارد تومان هزینه کرده اما مالیات خود را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نحوه پرداخت مالیات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ریاست ستاد اجرایی در مصاحبه های مختلف خود به پرداخت مالیات از سوی ستاد اجرایی کراراً اشاره و اعلام کرده تمام مفاد قانون پرداخت مالیات‌های مستقیم از سوی ستاد اجرایی عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدهاشمی افزود: تمام بخشهای اقتصادی و اجتماعی ستاد به مثابه یک بخش خصوصی در پرداخت مالیاتهای تکلیفی، عملکردی، مالیات بر ارزش افزوده و نقل و انتقال دارایی همواره به طور شفاف و دقیق برابر قانون و به موقع اقدام می کند و یکی از مودیان بسیار خوب مالیاتی است.

وی با اشاره به مصاحبه تقوی نژاد رییس سابق سازمان امورمالیاتی گفت: ستاد از مودیان منضبط و همراه نظام مالیاتی کشور بوده است و ریشه این تشکیک ها و شبهات بیشتر در خارج از کشور است که نسبت به نظام و نهادهای انقلابی عناد دارند و نمی توانند موفقیت و نظام پذیری و قانون گرایی آنها را تحمل کنند و یک عده هم در داخل کشور ممکن است شناخت درستی نداشته باشند و ما وظیفه داریم به طور شفاف اطلاع رسانی کنیم. 

سیدهاشمی ضمن تشریح ماده 50 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی افزود وجوهی که دستگاههای اقتصادی در احداث مدارس، مراکز آموزش عالی، مراکز بهداشتی و درمانی، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی هزینه می کند می تواند جزو هزینه های آن دستگاه به حساب آید و از درآمد مشمول مالیات کسر شود. لکن ستاد اجرایی با احداث 1703 مدرسه 11 بیمارستان با 1200 تخت خواب در 11 نقطه کشور و پروژه های درمانی که شامل 210 مرکز بهداشت و درمانی و سایر تقبل هزینه های بیماران صعب العلاج تاکنون 18 هزار میلیارد ریال هزینه کرده است و برای تکمیل آنها هشت هزار میلیارد ریال دیگر نیز باید هزینه کند، که طبق ماده 50 قانون مالیات های مستقیم ستاد می توانست جزو هزینه های مورد قبول قرار داده و در پرداخت مالیات تخفیف اخذ نماید.

وی گفت: ولی تاکنون از این معافیت مالیاتی هم استفاده نکرده تا شفافیت و ابقاء از ظرفیت قانونی موجود وظایف قانونی خود را اجراء نماید و این در حالی است که نهاد اجرایی در بودجه های سنواتی دولت هیچ ردیف بودجه ای نداشته و از دولت هیچ کمکی مالی نگرفته است لکن در تبادل با دولت و قوه مجریه و قوه قضائیه کمال همکاری را داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مالیات مجلس شورای اسلامی امام کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است