Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:16:54 GMT

بیانیه معترضان عراقی در محکومیت حادثه خونین بغداد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۴۹۳

بیانیه معترضان عراقی در محکومیت حادثه خونین بغداد

به گزارش ایرنا، صبح امروز شبکه های اجتماعی عراق ویدئویی از کشته شدن یک نوجوان در محله الوثبه یکی از مکان های تجمع معترضان میدان تحریر بغداد منتشر کردند.
پس از انتشار و بازتاب های گسترده این فیلم جزئیات دقیق تری از حادثه منتشر و اعلام شد که «هیثم علی اسماعیل» نوجوان کشته شده به دنبال مشاجره با چند نفر از معترضان به سوی آنان آتش گشود و چهار نفر را کشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال این اقدام، دیگر معترضان خشمگین به خانه اش هجوم بردند و با ضربه های چاقو او را کشتند.
در بیانیه معترضان که در میدان تحریر خوانده شد آمده است که مردم پر افتخار عراق، ما به خاطر اصلاح بدون خونریزی با آرامش و خواسته های صلح آمیز به دور از خشونت به خیابان آمدیم و بسیار بر این موضوع تاکید می کنیم و این شعار همیشگی ما خواهد بود.
آنچه امروز در الوثبه اتفاق افتاد جنایتی است که توسط تظاهرکنندگان محکوم و مجازات آن از سوی همه ادیان و قوانین بشری تعیین شده است.
این بیانیه می افزاید:  همان طور که شاهدان غیرنظامی و نیروهای امنیتی ساکن منطقه الوثبه اعلام کردند فرد کشته شده تحت تأثیر مواد مخدر به معترضان مسالمت آمیز شلیک کرد و تعدادی از آنان را می کشد و در مقابل این جنایت عده ای به خانه او حمله می کنند و وی را می کشند.
تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در این بیانیه تاکید کردند که"ما مسئولیت هیچ اتفاقی را بر عهده نمی گیریم و از نهادهای مسوول شامل نیروهای امنیتی و قضایی می خواهیم با قاطعیت مجرمان و سارقان [در صفوف معترضان] را مجازات کنند. 
ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تصویر اعتراض ما لکه دار شود، بنابراین بی گناهی خود را به عنوان تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در برابر اتفاق صبح پنجشنبه منطقه الوثبه اعلام می کنیم.
معترضان در پایان این بیانیه بر ادامه رفتارهای مسالت آمیز که از همان آغاز اعتراض ها به آن پایبند بودند تاکید کردند.
شهرهای مختلف عراق به ویژه پایتخت از نهم مهرماه مصادف با اول اکتبر صحنه اعتراضات مردمی است و اعتراض ها همچنان ادامه دارد.
این اعتراص ها تاکنون افزون بر کشته شدن صدها نفر با حمله معترضان به مراکز عمومی و اداری خسارت های هنگفتی به عراق تحمیل کرده است.

برچسب‌ها بغداد عراق پروندهٔ خبری برگزاری تجمع‌های اعتراضی در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد عراق بغداد عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

   به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و پیاپی"علی عدنان" بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان، این مدافع از این تیم کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقی‌مانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های اودینزه، روبین کازان و آتالانتا را در کارنامه خود دارد.

"علی عدنان" بازیکن عراقی در این فصل، ۱۶ بار برای مس‌رفسنجان بازی کرد.

 

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد