Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ارسال ۳۰ نمونه قرص یافت شده از درون ۱۲ نمونه کیک به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد و گفت‌: موارد مشکوک به سازمان غذا و داروی کشور ارسال شده و منتظر نتیجه آزمایشات هستیم. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، این روزها انتشار بعضی عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای مجازی نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است، عکس و فیلم‌هایی که از وجود قرص‌های در درون برخی کیک ها خبر می دهد اما موضوع به همین جا ختم نمی شود و مسئله زمانی حساس تر و نگران کننده می شود که پیام هایی به طور گسترده در فضای مجازی با این مضمون منتشر می شود که قرص‌های یافت شده درون کیک ها قرص بیهوشی و برنج است و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد می تواند برای سلامت مردم و کودکان بسیار خطرساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از دیگر مسائل که در فضای حقیقی هم مشاهده شده است اذعان برخی از افراد به مشاهده این قرص ها در بندرعباس و استان هرمزگان است و به همین منظور این موضوع را از مراجع زیرربط پیگیری کردیم تا از صحت و سقم آن مطلع شویم و پاسخ مسئولان امر را به اطلاع مردم برسانیم.

سیستان و بلوچستان| آزمایشگاه مرجع در حال بررسی موضوع کیک‌های حاوی قرص استوجود کیک‌های حاوی قرص در مدارس خوزستان تکذیب شدماجرای قرص‌های مشکوک در کیک دانش‌آموزان از نگاه وزارت آموزش‌وپرورش و بهداشت

فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگاندر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در رابطه با قرص هایی از درون کیک ها یافت شده است تاکنون 30 نمونه قرص  از 12 شرکت مواد غذایی توسط مردم برای دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال شده است اما از آنجایی که کیک های ارسالی به این دانشگاه، همگی باز بوده است ابهاماتی را ایجاد می کند.

وی افزود: یکی از ابهامات به وجود آمده این است که ما نمی توانیم  تایید کنیم که قرص‌های موجود در کیک ها در مبدا جایگذاری شده است یا اینکه بعد از تولید و بسته بندی در کارخانه این کار انجام شده است.

نوروزیان تصریح کرد : قرص‌های که تاکنون کشف شده اند هیچ کدام، مشابه یکدیگر نیستند و از انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول ها، برای جایگذاری استفاده شده است.

وی بیان کرد: هویت قرص‌ها هنوز مشخص نشده است و برای احراز هویت آن و انجام مطالعات و بررسی های لازم این قرص ها  به سازمان غذا و داروی کشور ارسال شده‌اند و منتظر هستیم تا این سازمان نتیجه آزمایشات را اعلام کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: بالاترین درصد گزارش‌ها از سوی مدارس استان بوده است اما نمی توان به آن ها استناد کرد زیرا گزارش ها غیر رسمی است و تاکنون گزارشی از مسمومیت به دست ما نرسیده است. 

 وی تاکید کرد: تمام کارخانجات تولید کننده کیک ها زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار می کنند و طبق بررسی ها هیچ راهی برای جایگذاری قرص ها در کارخانه وجود نداشته است.

نوروزیان عنوان کرد: از محصولات نمونه برداری به صورت تصادفی  انجام گرفته است و بسته های صد تایی مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته است اما هیچ مورد مشکوکی درون آن ها یافت نشده است.

انتهای پیام/864/ ع

R7555/P1494/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی