Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر ادعای علی فتح الله زاده با حقیقت ماجرای جشنواره تئاتر فجر، تضاد دارد. 

طرفداری- به دنبال حواشی اخیر در سطح مدیریت استقلال و احتمال بازگشت علی فتح الله زاده به عنوان مدیر عامل به استقلال، جواد زرینچه (مصاحبه جواد زرینچه در مورد علی فتح الله زاده) اخیرا گلایه‌هایی کرد و مدیرعامل سابق باشگاه را به فساد مالی در دوره‌های متفاوت متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرینچه اعلام داشت که فتح الله زاده پیش از استقلال عکاس مجله‌ای بود که تنها یک صفحه ورزشی داشت و البته با موتورگازی به عنوان پیک کار می‌کرد و وقتی به استقلال آمد، به نان و نوا رسید. فتح الله زاده نیز که عادت دیرینه‌ای به انجام مصاحبه‌های جنجالی دارد خیلی زود جوابیه‌ای داد و اعلام کرد به جز سردبیری یک مجله زیرنظر روزنامه اطلاعات و سابقه ده سال مدیریت اجرایی تئاتر فجر را داشت. 

در بررسی سابقه فتح الله زاده، سه دوره متفاوت به عنوان مدیر استقلال به چشم می‌خورد. بار اول مربوط به سال 1375 می‌شود که با کمک محمدجواد ایروانی رئیس هیئت مدیره وقت استقلال (سیاستمدار، عضو فعلی مجلس تشخیص مصلحت نظام، وزیر اقتصاد در دهه شصت) به مدیرعاملی باشگاه رسید و هفت سال در این شغل دوام آورد. او همینطور دو دوره دیگر بین 86 تا 87 و سپس 89 تا 93 به عنوان مدیرعامل باشگاه فعالیت کرد و در شش سال اخیر، همواره با مصاحبه‌ای طولانی و پرتعداد، از آمادگی خود برای بازگشت به استقلال گفته است. 

به دنبال صحبت‌های فتح الله زاده در خصوص گذشته خود، بر آن شدیم که موضوع را بررسی کنیم. به این منظور تماسی با سامان خلیلیان مدیر تئاتر خیابانی و عضو سیاستگذاری مرکز هنرهای نمایشی انجام دادیم و ایشان قبول زحمت فرمودند تا صحبت‌هایی در این خصوص انجام دهند که در ادامه می‌خوانید:

من باب مسئله‌ای که مطرح شد، پرس و جویی انجام دادم. بابت ادعای آقای فتح الله زاده استعلام کردم و دوستان گفتند که کلام و حضور ایشان در حوزه هنرهای نمایشی صادق است. ایشان در این حوزه‌ها حتی تا اوایل دهه هفتاد به طور مستمر حضور داشتند و حتی تا چند سال پیش هم به عنوان مطلع امور تئاتر حضور داشتند. 

آیا سمت ایشان رئیس تئاتر فجر بودند؟ 

نه، به عنوان یکی از کسانی که در حوزه هنرهای نمایشی. مرکز هنرهای نمایشی به عنوان تولیت برگزاری تئاتر کشور یکی از وظایفش برگزاری تئاتر فجر است. کسانی که در این حوزه کار می‌کردند، به صورت تیمی درگیر برگزاری جشنواره می‌شدند. ایشان دبیر یا رئیس جشنواره تئاتر فجر نبودند اما در این حوزه فعالیت کردند. 

از دوست دیگری که در این حوزه به اصطلاح خاک صحنه خورده، در خصوص ارزش و اهمیت تئاتر فجر سوال کردیم. پرسیدیم که آیا مشابه ادعای آقای فتح الله زاده مدیریت تئاتر فجر (حتی در صورت صحت ادعا) به اندازه یک وزارتخانه اهمیت داشت؟ 

سی و چند دوره از جشنواره تئاتر فجر برگزار شده و همین الان که در گستره بین المللی برگزار می‌شود و این همه آثار متعدد از شهرها و کشورهای مختلف می‌آید، همچنان دبیر و مدیر جشنواره تئاتر فجر افراد مطرحی نیستند. یعنی در همین چند سال اخیر هم این مسئولیت‌ها را از مدیران رده پایین انتخاب می‌کنند، به نوعی مهره‌های سوخته و بی‌بخار. به یاد ندارم که آقای فتح الله زاده در دوره مورد اشاره مسئولیتی داشته باشند اما در آن سالها جشنواره فجر به طور کل عددی نبود و ارزش بسیار پایینی داشت. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت