Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع دانمارک از پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپایی در خلیج فارس خبر داد. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، وزارت دفاع دانمارک روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از ابتدای سال آینده میلادی به ائتلاف دریایی اروپایی در خلیج فارس خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت دفاع دانمارک در خصوص پیوستن به ائتلاف دریایی اروپایی تحت رهبری فرانسه در خلیج فارس منتشر کرده است، این کشور ابتدا در قالب اعزام تعدادی نیروی نظامی در ائتلاف دریایی مشارکت خواهد داشت و سپس در صورت تصویب پارلمان دانمارک، تعدادی کشتی نظامی نیز در پاییز سال آینده از این کشور به منطقه اعزام خواهد شد.

ائتلاف دریایی اروپایی تحت رهبری فرانسه در خلیج فارس  که هدف از تشکیل آن «حفاظت از کشتیرانی» اعلام شده است،  از اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه) با اعلام «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه کار خود را آغاز کرده است.

وزیر دفاع فرانسه روز شنبه 25 نوامبر (4 آذر) در جریان سخنرانی خود در امارات بدون اشاره به نام کشورهایی که قصد دارند به ائتلاف بپیوندند، اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف بر سر اینکه مرکز فرماندهی این ائتلاف در خاک امارات باشد به توافق رسیده‌اند.

پیش از این آمریکا نیز یک ائتلاف دریایی را به بهانه تأمین امنیت کشتیرانی در آب‌های منطقه راه‌اندازی کرده بود؛ ائتلافی که بسیاری از متحدان آمریکا (از جمله ژاپن و آلمان) درباره اهداف واقعی آمریکا از تشکیل آن ابراز تردید کرده و از پیوستن به آن امتناع ورزیده‌اند. این ائتلاف که واشنگتن مدعی بود کشورهای زیادی به آن خواهند پیوست، اکنون با 6 عضو در حال فعالیت است.

تقلای اروپا برای گریز از ترامپیسم؛ از سیاست جامع اروپایی تا رد رهبری آمریکا در ائتلاف دریاییفرمانده ارتش: ائتلاف دریایی آمریکا به ضرر کشورهایی است که به نفت خلیج فارس وابسته‌اندهلند: در صورت حضور اروپایی‌ها در ائتلاف دریایی آمریکا مشارکت می‌کنیم

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خلیج فارس اخبار "دانمارک"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد

موضوع تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد و آبی‌پوشان با همان نام گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

طرفداری | باشگاه استقلال روز 5 اردیبهشت ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن 85 درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.

پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

پیش از این پسوند «ایران» از انتهای نام باشگاه حذف شده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • اعلام آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • خلیج فارس توفانی می‌شود
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود