Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با تجلیل از برگزیدگان در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، ظهر امروز مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با حضور اکبر بهنام جو استاندار اردبیل  و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی در همه جای دنیا اثرات گسترده ای در زندگی بشر داشته است، گفت: هیچ فعالیتی بدون علم و پژوهش به سرانجام مثبت نخواهید رسید.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه تولید علم و دانش اشاره کرد و گفت: اگر روسای همه دستگاه های اجرایی همانند استاندار اردبیل به دانشگاه ارزش و بها داده  و در برنامه های خود از پژوهش های دانشگاهی استفاده کند اردبیل نیز همچون سایر شهرهای کشورهای بزرگ اروپایی می تواند با ارتقای شاخص های زندگی بهتر، رفاه و آسایش را بری هموطنانمان به ارمغان آورند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به شعار سال هفته پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: پژوهش اثر بخش، فناوری اثرگذار و تولید ملی به عنوان شعار سال ستاد برگزاری هفته پژوهش در نظر گرفته شده تا همگان با الگو قرار دادن این شعار، به تریج پژوهش در برنامه های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تعداد هسته های فناور دانشگاه طی دو سال اخیر از ۳۵ هسته به ۹۵ هسته  فناور رسیده است، گفت: راه اندازی دو پژوهشکده و  مرکز تحقیقاتی و  تکمیل  آزمایشگاه مرکزی  با تجهیزات مدرن در راستای  پاسخگویی به نیازهای  پژوهشی جامعه در دانشگاه محقق اردبیلی است.

 حبیبی در پایان سخنان خود از بخش خصوصی خواست تا با مراجعه به به دانشگاه نیازهای پژوهشی خود را با کمترین هزینه برطرف کنند.

 ابوالفضل بضاعت پور دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل  به برنامه ریزی های ستاد ملی هفته پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت:  اولین جلسه استانی در نیز با بیان اینکه در جلسه ستاد مقرر شد فعالیت های فاخر پژوهشی در شش گروه علوم انسانی، علوم کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی بالینی و پزشکی پایه طبقه بندی شود، گفت: در همین راستا ۳۵ نفر از اساتید خبره  آبان ماه تشکیل شد.

وی به جزئیات جلسات هماهنگی ستاد هفته پژوهش استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه های شش گانه علمی، انسانی،کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی پایه و پزشکی بالینی و بررسی پژوهشگران این عرصه ها در کنار فناوران برتر در حوزه مراکز رشد و فناوری و پارک ها، تجلیل از سه دانش آموز فعال در حوزه پژوهش و یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی از هر یک از دانشگاه های اردبیل از جمله تصمیمات این جلسات بود.

دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل  در ادامه سخنان خود به نحوه انتخاب پژوهشگران برتر پرداخت و گفت: 35 استاد خبره  در شش کمیته تخصصی کار بررسی 55 پرونده پژوهشی و فناوری را بر عهده داشتند که پس از امتیاز بندی های لازم افراد منتخب طی جلسه ای با حضور کارشناسان در استانداری اردبیل انتخاب شدند.

بضاعت پور در پایان سخنان خود به بیان تفاوت های این جشواره با سال های گذشته پرداخت و گفت: امسال در کنار تجلیل ار پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل از کارمندان دستگاه های اجرایی دارای مرکز تحقیقاتی، معلمان پژوهشگر، سایر دستگاه های اجرایی نیز در نظر گرفته شد.

 

انتهای پیام/ج

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر