Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه فدرال آمریکا از دو متهم دیگر در پرونده مسعود سلیمانی رفع اتهام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اینترنتی پلیتیکو، دادستان‌های فدرال[در آمریکا] برای دو تن دیگر، در جریان تبادل زندانیان میان دولت آمریکا و ایران، رفع اتهام کردند.

یک دادگاه فدرال در ایالت آتلانتای آمریکا، روز چهارشنبه، دو پرونده تخطی از تحریم‌ها[تحریم‌های آمریکا علیه ایران] را برای محبوبه قائدی و مریم جزایری، مختومه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو این افراد، متهمان دیگر در پرونده مسعود سلیمانی، دانشمند سلول‌های بنیادین ایرانی بودند که به اتهام ترتیب دادن صدور فاکتورهای رشد انسان به کشورش، سال گذشته در آمریکا بازداشت شد.

جزایری وقتی در پرواز سال ۲۰۱۶ در آتلانتا، بازداشت شد، شیشه‌های نمونه را به همراه داشت. قائدی که آن موقع، محقق دانشگاه یل بود، به کمک به ترتیب دادن انتقال این مواد بیولوژیکی، متهم شده بود.

در گزارش یک صفحه‌ای دادگاه درباره این رفع اتهام انجام شده از این دو تن از دانش‌آموزان قبلی سلیمانی، دادستان‌ها درباره مختومه کردن این پرونده به یک باره، با صراحت توضیح نداده و تنها گفتند که این کار « مطابق عدالت است».

و همچنین در اظهاریه جداگانه‌ای که روز شنبه بایگانی شد، مختومه کردن اتهامات علیه سلیمانی به گونه دیگری مطرح و گفته شده است که پرونده او «بر اساس منافع قابل‌ملاحظه آمریکا در سیاست خارجی» مختومه می‌شود.

به تازگی دکتر سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا با تلاش‌های وزارت خارجه آزاد شد که در مقابل آزادی زندانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی بود، این اتفاق محقق شد. پس از این تبادل، مقامات آمریکا در چند نوبت از تمایل خود برای مذاکره جهت تبادل زندانی خبر داده‌اند.

منبع:‌ایسنا

کد خبر 400849

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران آمریکا متهمان جاسوسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و وزیری نماینده دادستان در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی آغاز شد.

قاضی دهقانی با علنی اعلام کردن جلسه دادگاه گفت: پرونده‌ای مشتمل بر کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مورد اتهامات ۱۰۴ سرکرده گروهک منافقین و شخصیت حقوقی سازمان به دادگاه واصل شد که شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران طبق قانون در حال رسیدگی به این پرونده است.

قاضی بیان کرد: به کشورهایی که میزبان متهمان این پرونده هستند تذکر می‌دهیم، میزبانی از این متهمان برابر کنوانسیون‌ها بین المللی مبارزه با تروریسم جرم محسوب می‌شود و برخی از این کشورها مانند فرانسه نسبت به میزبانی متهمان این پرونده که متهم به اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت هستند، تجدید نظر کنند و نسبت به استرداد آن‌ها مطابق اعلان قرمز صادر شده با سازمان‌های بین المللی همکاری کنند. همچنین مردم کشور آلبانی به دلیل اینکه میزبان متهمان این پرونده است، استرداد آن‌ها را به ایران را از دولت خود پیگیری کنند.

در ادامه قاضی از حکیم زاده وکیل شکات خواست تا در جایگاه قرار بگیرد.

در ادامه حکیم‌زاده وکیل شکات گفت: در در بازه زمانی سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۰ که دوره جذب سازمان موسوم به مجاهدین خلق محسوب می‌شود، اعضای این سازمان متشکل از جوانان با تفکرات اسلامی و رویکردهای لیبرالی بود و در حوزه اعتقادی جزو گروه‌های اسلام‌گرا محسوب می‌شدند و اهداف مبارزاتی خود را مبارزه با طاغوت، ظلم و فساد رژیم پهلوی اعلام کرده بودند.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098951

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • شرایط صدور دستور موقت