Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:21:17 GMT

از عربستان و امارات ناراحت هستیم ، اما......

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۶۳۲

از عربستان و امارات ناراحت هستیم ، اما......

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان ، با اشاره به برخی از دلخوری های ایران از مقامات سعودی و اماراتی در عین حال گفت: اما ما فراموش نمی کنیم آن کسی که در سنگر اصلی شب و روز در مقابل ما قرار دارد آمریکاست نه سعودی و امارات.

 به گزارش ایسنا ،منوچهر متکی عصر روز  پنجشنبه در مراسم اختتامیه  اولین المپیاد سراسری شبیه‌سازی مذاکرات بین‌المللی« ابتکار صلح هرمز »مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی که در دانشگاه امام صادق برگزار شد، اظهار کرد: سیاست خارجی، وظیفه پل زدن دولت - ملت با کشورهای دیگر را برعهده دارد و کشورها سعی می کنند بر اساس منافع خود در این راستا عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که «طرح صلح هرمز نشانگر اراده ایران برای افزایش همکاری با کشورهای منطقه است» خاطرنشان کرد: اولویت یک ایران، همکاری منطقه‌ای براساس ظرفیت‌های منطقه‌ای است اما دیگران حریت و آزادی لازم را برای تصمیم‌گیری ندارند و بنابراین خواسته یا ناخواسته پای دیگران درخصوص مسائل منطقه‌ای باز شد.

وی افزود: الان هم بحث کنشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مطرح است. آمریکا القا می‌کند من باید همه‌جا باشم از نفتا تا آسه‌آن، از ناتو و اتحادیه اروپا تا شورای همکاری خلیج فارس. اگر بنا باشد در مسائل منطقه‌ای دیگران نقش داشته باشند، ما در توازن این ورود می‌توانیم اثرگذار باشیم و باید بر روی آن تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان با تاکید بر این‌که «گام‌های جانبی در حوزه روابط دو جانبه در پیشبرد طرح هرمز موثر است»، گفت ما با عمان، قطر و کویت روابط عادی داریم. امارات پس از تحولات اخیر در منطقه‌ای ،مقداری تغییر مشی داده است ،عربستان پس از باتلاق یمن به دنبال گریزگاه می گردد که به نوعی بتواند این بحران را به سامان برساند. در چنین شرایطی ایران در روابط با همسایگان صرف نظر از مواضع متفاوت با آن‌ها در برخی از مسائل ، باید اصل روابط را در نظر بگیرد و به دنبال توسعه هرچه بیشتر مناسبات خود با کشورهای همسایه و منطقه باشد.

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این‌که «آمریکا در افغانستان و عراق تلاش می‌کند دولت‌هایی که متحد او و دشمن ایران هستند سرکار باشند» ، گفت: ایران حق دارد برای مقابله با این استراتزی در منطقه حضور داشته و نفش‌آفرینی کند.

وزیر امورخارجه پیشین کشورمان با تاکید بر این‌که «طرح صلح هرمز دست هوشمندانه ایران برای همکاری و دوستی در منطقه  را نشان می‌دهد» ،در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: علارغم این‌که  از عربستان و امارات ناراحت هستیم اما فراموش نمی‌کنیم آن کسی که در سنگر اصلی، شب و روز در مقابل ما قرار دارد آمریکاست نه سعودی و امارات.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیف رئیس پیشین عملیات ارتش اسرائیل از جنگ با ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 اسرائیل زیف، رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل به تحلیل جنگ به ایران پرداخته و عمیقاً به همکاران صهیونیستش توصیه می‌کند وارد جنگ با ایران نشوند. اظهارات این نظامی ارشد صهیونیست را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • توصیف رئیس پیشین عملیات ارتش اسرائیل از جنگ با ایران
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط