Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آتی، گفت: اصلاح طلبان در غالب طرح سرا که سامانه رای‌سنجی است در حال پیگیری برنامه‌های انتخاباتی خود هستند.

او ادامه داد: کلیات طرح سرا در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تصویب شده است اما جزئیات آن برای بررسی بیشتر به کارگروه مربوطه یعنی کارگروه تدوین راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف طرح سرا انتخاب کاندیدا توسط بدنه اصلی جریان اصلاحات است 

شریف بیان کرد: پیشنهادات مختلفی به این کارگروه ارسال شده که درباره اجرایی شدن این طرح در انتخابات پیش رو است، هرچند هر طرحی که بخواهد اجرایی شود موافقان و مخالفان خود را دارد، ولی با توجه به اینکه کلیات طرح تصویب شده است طبعاً جزئیات طرح نیز اگر در جلسات پیش رو تصویب شود اجرای آن آغاز می‌شود. هدف اصلی طرح سرا انتخاب کاندیدا‌ها توسط بدنه اصلی جریان اصلاح طلب است که از طریق یک سامانه اینترنتی صورت می‌گیرد.

فعال اصلاح طلب گفت: البته جزئیات طرح سرا به صورت نهایی تصویب نشده است و از همین رو نمی‌شود به طور قطعی در این باره اظهارنظر کرد، اما هدف‌گذاری صورت گرفته بسیار مناسب است، زیرا قرار شده است بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان که دلخوری‌هایی از نحوه انتخاب کاندیدا‌ها در دوران قبل داشتند در این دوره مشارکت بیشتری در انتخاب کاندیدای نهایی داشته باشد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران بیان کرد: پارلمان اصلاحات جمع بسیار محدودی را دربرمی‌گرفت یعنی تعداد افرادی که به پارلمان اصلاحات وارد می‌شدند در حدود ۵۰۰ نفر بودند. با این حال  موضوع پارلمان اصلاحات هنوز از دستور کار شورای هماهنگی خارج نشده است و در کمیته سیاسی شورای هماهنگی بررسی می‎شود اما قطعاً به خاطر زمان‌بر بودن تصویب نهایی آن، به انتخابات اسفند نمی‌رسید، اما همان طور که گفتم هنوز از دستور کار خارج نشده و با آرامش در حال پیگیری است.

پارلمان اصلاحات باید با وسواس بیشتری بررسی شود 

او درباره تفاوت‎های پارلمان اصلاحات و طرح سرا اینگونه توضیح داد: پارلمان اصلاحات طرحی  دائمی است اما طرح سرا پروژه‌ای است که صرفاً درحال آماده شدن برای انتخابات اسفند است و چنانچه طرح موفقی باشد ممکن است در انتخابات آتی هم از آن استفاده شود، درحالی که پارلمان اصلاحات مجموعه فرادستی برای سیاست‌گذاری است و این دو با هم قابل مقایسه نیستند.

بیشتر بخوانید: مجلس کارآمد ترکیبی از افراد باتجربه و جوان است/ مدیریت‌ها باید هرچه بیشتر در اختیار جوانان قرار گیرد

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی افزود: معتقدم که پارلمان اصلاحات باید با وسواس بیشتری پیگیری شود، هرچند که کلیات این تصویب شده و تنها در جزئیات و ترکیب پارلمان اصلاحات بحث‌هایی مانده است و ما امیدواریم  بعد از انتخابات مجلس مجدداً بحث پیگری پارلمان اصلاحات از سر گرفته شود و ما بتوانیم تصمیم‌گیری برای انتخابات بعدی را به پارلمان اصلاحات محول کنیم.

شریف ادامه داد: همچنین طرح سرا می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتخابات مختلف استفاده شود، درحالی که پارلمان اصلاحات مجموعه‌ای از نخبگان جریان اصلاحات و قرار است برای موضوعات مهم دور هم جمع شوند.

فعال اصلاح طلب گفت: طرح سرا فراگیری کاملی دارد و تمام اعضایی که عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات هستند می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند؛ بنابراین انتقادهایی با این محوریت که سرا فراگیری کاملی ندارد اشتباه است. اما امکان دارد انتقاداتی درباره وزن احزاب مختلف که در جمع شورای عالی حضور دارند یا اثرگذاری اشخاص حقیقی و حقوقی احزاب به این طرح وارد باشد که قرار است جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد.

نشانه‌ای مبنی بر اختلاف عارف و کارگزاران وجود ندارد 

درباره اختلافات بین کارگزاران هم معتقدم که اختلافی بین حزب کارگزاران و آقای عارف وجود ندارد، البته اخیراً کارگزارن انتقاداتی را به طرح سرا وارد می‌کنند که بعید می‌دانم آقای عارف در تهیه طرح سرا نقشی داشته باشد بلکه طرح سرا از طرف عده‌ای از جوانان اصلاح طلب تهیه شده و به هیات رئیسه شورای عالی که ریاست آن برعهده عارف است ارائه شده است. هیئت رئیسه این طرح را بررسی کرده و از طرف کارگروه مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در صحن شورای عالی سیاست گذاری  بررسی شده و کلیات آن هم تصویب رسیده است.

شریف ادامه داد: اینکه ما برخی نظرات را به اختلافات بین اشخاص و احزاب تقلیل دهیم منطقی نیست و نشانه‌ای از اینکه بین کارگزاران و شخص عارف اختلافی وجود داشته باشد وجود ندارد. البته ممکن است انتقادی باشد اما من به شخصه معتقدم که اختلافات شخصی است و بین یک حزب و یک فرد خاص اختلافی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: جوانان در مجلس آینده می‌توانند با انرژی خدادادی خود مشکلات را حل کنند

حضور در انتخابات هدف اصلی هر حزبی است

شریف همچنین درباره کاندیدای اصلاحات در انتخابات گفت: البته هنوز از چگونگی تاییدصلاحیت‌ها در شهرستان‌ها اطلاع نداریم و طبعاً نمی‌دانیم که در کدام حوزه ها اصلاح‌طلب‌ها تایید می‌شوند و ما کاندیدا خواهیم داشت اما طرحی مانند طرح سرا که به صورت سراسری مصوب شده است نشان دهنده تصمیم جدی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات دارد و اینکه گفته می‌شود اصلاح طلبان مردد هستند امری بسیار بعید است زیرا آنها نسبت به ارکانی که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند بسیار حساس هستند و این فرصت مناسبی برای جریانات سیاسی است و امیدوارم با تایید افراد باتجربه تمام جناح‌های سیاسی در کشور شاهد یک رقابت فراگیر باشیم تا توانمندترین افراد وارد مجلس شوند.

او درپایان با اشاره به اختلاف محمدرضا عارف و حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: کارگزاران یک حزب مستقل سیاسی و متشکل از افراد تاثیرگذار جریان اصلاحات است که من تا به حال ندیدم اعلام مواضع رسمی ضدعارف داشته باشند. البته ممکن است اشخاصی در این حزب با او اختلاف نظر داشته باشند که نمی‌شود آن را نظر یک حزب دانست بلکه عقیده شخصی یک نفر است و قطعاً مواضع کلی یک حزب در بیانیه‌های رسمی آن گنجانده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصلاحات محمدرضا عارف اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالار علی ویسی در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسوول برگزار شد،اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود:در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد:اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد:بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898991

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟