Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ایران اسلامی در کشورهای منطقه قدرت دفاعی بلامنازع شده است، گفت: اندیشه‌های ‌امام راحل همواره برای کشور راهگشا و اقتدارآفرین است. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائم‌شهر، سردار محمد‌رضا حسنی‌آهنگر عصر امروز در اردوی راهیان نور منطقه عملیاتی منافقین کوردل در جنگل‌های شمال در روستای قادیکلای قائم‌شهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب شد تا ساختار جمهوری اسلامی در منطقه حاکم شود، اظهار داشت: با تمرکز بر مبانی اسلامی سعی کردیم نفوذ منطقه‌ای خود را حفظ کنیم و اجازه ندادیم خاورمیانه جدید در منطقه شکل گیرد و استکبار نزدیک به هفت تریلیون دلار هزینه کرده ولی نتوانستند به اهداف خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور مقاومت و شعاع اثر جمهوری اسلامی توانست شعار اثر تمدن غرب را در منطقه از بین ببرد و وضعیت افول جهان غرب شتاب یافت و این در حالی است که وضعیت رشد جمهوری اسلامی شتاب بیشتری گرفته است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) به وضعیت آینده انقلاب اسلامی و رصد و پایش در این بخش اشاره کرد و گفت: محاسبات جمهوری اسلامی در چله اول انقلاب اسلامی نشان می‌دهد اندیشه حضرت امام راحل سبب اقتدار‌آفرینی در کشور شده‌ است.

وی با بیان اینکه اعتماد به خداوند متعال و سنن آفرینش در اندیشه حضرت امام راحل وجود داشت، افزود: حضرت امام با اعتماد به مردم و توکل به خداوند تمام اتفاقات انقلاب را رقم زد و هیچگاه به دشمن اعتماد نکرد.

خطیب جمعه بجنورد: ماهیت جنبش دانشجویی «استکبار ستیزی» و نفی سلطه بیگانگان استامام جمعه زنجان: از ویژگی مهم دانشجویان استکبارستیزی استدیدار رئیس بنیاد حفظ آثار با تولیت آستان قدس رضوی / تاکید بر احیای موزه استکبارستیزی

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی تمام ابزارهای قدرت و فرهنگی را در اختیار داشت اما امام راحل با تکیه بر مردم و توکل بر خداوند توانست نهضت را به پیروزی برساند، گفت: اندیشه‌های حضرت امام راحل همواره برای کشور راهگشا و اقتدارآفرین است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی شاهد بیدار شدن مردم و استمرار حکومت اسلامی شد و طبق ایده‌های نظریه پردازان غرب، امام تمام معادلات دنیا را برهم زد زیرا انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا را تغییر داد و ضلع سومی به نام ایران اسلامی را شکل داد و حاکمیت جهانی را برهم ریخت.

وی با اشاره به اینکه اصل انقلاب نقطه تقابل با غرب است نه مسائل هسته ای، گفت: انقلاب اسلامی با تحقق انقلاب جهانی حضرت حجت، تمدن غرب را در حذف می‌کند و از بین می برد از این‌رو غربی‌ها سعی کرده همواره جلوی انقلاب اسلامی بایستند.

حسنی با بیان اینکه کشور افتخارات زیادی در عرصه جنگ نرم پیدا کرده است، افزود: دشمن پس از این جنگ، اقدام به جنگ ترکیبی علیه کشور است و آنان در پی عراق‌سازی و سوریه‌سازی در ایران است.

وی تصریح کرد: در سوریه یک سری آدم‌های ناراضی را علم کردند و ابتدا ناراضی‌های صنفی را به راه انداختند و سپس با این نارضایتی‌های صنفی کشته‌سازی رخ داد و پس از آن به جنگ مسلح خیابانی و حضور رژیم‌های مختلف در سوریه مبدل شده است.

حسنی ادامه داد: نتیجه جنگ‌های سوریه، شهرهای سوخته‌ای است که به ‌جای مانده و این نتیجه یک جنگ نیمه سخت و سخت است و این از نوع جنگ‌های نوظهور و سخت است.

وی افزود: دشمن در پی آن است که زمینه‌ها را با نارضایتی‌های مردمی برای جنگ‌های داخلی و امنیتی فراهم کنند و دشمن همواره برنامه خود را پیش می‌برد و از آن غافل نیست.

رحمت عباس تبار، مسئول بسیج اساتید مازندران نیز با بیان اینکه اساتید ما جدای از دغدغه‌های علمی به ارزش‌ها و معیارهای والای انقلاب اسلامی توجه عنایت ویژه دارند، گفت: جریان دفاع مقدس راز موفقیت‌ها و الگویی برای همه موفقیت‌ها است.

وی افزود: برآیند دفاع مقدس به عنوان الگوی موفق و توسعه یافته ای است که باید برای رسیدن به توفیق به آن استفاده کرد. باید به اجتماعی کردن اخلاق و معنویت توجه کرد.

انتهای پیام/ 681/ش

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پیام صادر کرد

به گزارش تابناک، دهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه از خود گذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است. تمدنی که بر شالوده فرهنگ، هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین سند حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است؛ بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری ۶۰۰۰ ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی به زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع از قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ حکایت دارد.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متاثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان خواران و دست نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهمترین کشوری به شمار میرود که همواره نقش مهمی را در تعاملات و مناسبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

دیگر خبرها

  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد