Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@12:34:01 GMT

الحشد الشعبی ۳ حمله داعش را ناکام گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۰۲۵

الحشد الشعبی ۳ حمله داعش را ناکام گذاشت

منابع عراقی از دستاوردهای جدید الحشد الشعبی در ناکام گذاشتن حملات داعش در استان‌های نینوا و الدیالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حمید الیاسری» فرمانده تیپ ۴۴ الحشد الشعبی از ناکام گذاشتن سه حمله داعش ظرف ۱۰ روز اخیر در جنوب موصل خبر داد و گفت که داعش به دنبال ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره «الحضر» واقع در جنوب استان نینوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاسری در بیانیه‌ای خبر داد: «نیروهای تیپ ۴۴ الحشد الشعبی ظرف ۱۰ روز گذشته سه حمله گروهک تروریستی داعش را ناکام گذاشتند و حمله اخیر هفت ساعت به طول انجامید.»

الیاسری گفت: «منطقه عملیات نینوا و به خصوص مناطق جنوب موصل شاهد حضور بزرگی از عناصر داعش است و این گروهک تروریستی درصدد ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره الحضر است.»

دیالی مقر جایگزین داعش در دیالی را شناسایی کرد

کمیته امنیتی شورای استانداری «دیالی» (استانی هم مرز با ایران) هم روز پنجشنبه خبر داد، الحشد الشعبی انتقال فرماندهی داعش از «المطیبیه» به «حمرین» را ناکام گذاشت.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی شورای استانی دیالی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «عملیاتی را که الحشد الشعبی در چارچوب عملیات نظامی «اراده النصر» کلید زد یک نقشه داعش را که از چند ماه پیش درصدد عملی کردن آن در این استان بود، برملا کرد.»

وی افزود: «داعش درصدد انتقال مقر فرماندهی خود موسوم به "ولایت دیالی" از "المطیبیجه" به عمق ارتفاعات "حمرین" از طریق ایجاد تونل‌های زیر زمینی بود.»

الحسینی گفت: «الحشد الشعبی موفق شد خود را به این تونل‌ها رسانده و هر آنچه را مقر جانشین داعش در زیر زمین خوانده شده بود، کشف و ضبط کند و بدین ترتیب انتقال مقر ولایت دیالی از المطیبیجه به حمرین ناکام ماند.»

 رئیس کمیته امنیت شورای دیالی حضور الحشد الشعبی را دارای نقش بسزایی در رفع خطر بزرگ برای شهرها و روستاهای این استان دانست و گفت: «داعش قصد داشت طی ماه‌های گذشته از طریق هسته‌های خفته خود مناطق مختلف دیالی را هدف بگیرد. راهبردهای الحشد و همکاری برجسته آن با دیگر تشکیلات امنیتی موفقیت‌های زیادی را در پی داشته است.»

دستگیری ۳ تروریست

نهاد اطلاع رسانی امنیتی وزارت کشور عراق هم امروز پنجشنبه از دستگیری سه متهم به تروریسم در استان‌های الانبار و صلاح الدین خبر داد.

از دو تروریستی که در الانبار دستگیر شدند یکی مسئول کار گذاشتن بمب برای داعش بود و در صلاح الدین هم یک نفربه اتهام رساندن مواد غذایی و کمک به عناصرداعش دستگیر شد.

بر اثر انفجار یک گلوله به جای مانده از حملات داعش که ظهر امروز در  نزدیکی مدرسه‌ای در روستای «گنعوص» در شمال غرب منطقه «الشرقاط» استان «صلاح الدین» رخ داد، سه دانش آموز کشته و دو نفر دیگرشان مجروح شدند.

عناصر خفته داعش در مدت اخیر و با سوء استفاده از ناآرامی‌های عراق خود را برای حملات تازه در مناطق مختلف این کشور آماده کردند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش حملات الحشد ناکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با شکست دادن مهرام تهران، به فینال لیگ برتر ایران راه یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تیم شهرداری گرگان، مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با کسب سومین برد متوالی مقابل مهرام تهران، به عنوان نخستین تیم راهی فینال شود.

شاگردان مصطفی هاشمی در این دیدار خارج از خانه نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و کوارترهای دوم و چهارم را با نتایج ۱۸-۲۶ و ۲۶-۳۱ بردند تا با وجود شکست ۲۳-۲۰ و ۱۷-۱۲ در کوارترهای اول و سوم، در مجموع ۸۴ - ۸۹ پیروز این دیدار شوند.

شهرداری گرگان که در سه فصل گذشته لیگ برتر ایران عنوان قهرمانی را به دست آورده است، با این برد سری نیمه‌نهایی مقابل مهرام را ۳ بر صفر برد تا به عنوان نخستین تیم و چهارمین سال متوالی، راهی فینال لیگ شود.

ارسلان کاظمی کاپیتان تیم شهرداری گرگان، با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۳ پاس گل ضمن ثبت دبل‌دبل، تاثیرگذاری ۳۱ را در این دیدار داشت و بهترین بازیکن زمین شد.

امتیاز آورترین بازیکن این دیدار هم پری پتی، گارد آمریکایی مهرام بود که ۳۴ امتیاز را به دست آورد، اما نتوانست مانع شکست تیم خود شود. پتی تا فصل گذشته پیراهن شهرداری گرگان را به تن می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ