Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ پر است از افراد ظالم و خون خواری که در برهه ای از زمان با جنگ و خونریزی حکومت یک کشور را به‌دست می آورند و بخاطر حفظ کردن این جایگاه، به آدم‌ها و جوامع تحت حکومتشان ظلم می کنند. این ظلم به بدترین شکل ممکن صورت می گیرد که بعد از سال ها در تاریخ ماندگار شده و از این افراد با عنوان دیکتاتورهای خونخوار و بی رحم یاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رادوان کاراجیچ _ جمهوری صرب بوسنی

پس از جنگ جهانی دوم رادوان کاراجیچ یکی از شدیدترین فجایع ضد حقوق بشری را در خاک اروپا مرتکب شد. او ستادی برای پاکسازی مسلمانان بوسنی تشکیل داد و حتی برخی معتقدند فرمان قتل‌عام سربرنیتسا را او صادر کرد که در آن بیش از ۸۰۰۰ مسلمان بوسنیایی در سه روز کشته شدند.

کارلوس مانوئل آرانا اوسوریو _ گواتمالا

این رییس‌جمهور دیکتاتور در زمان ریاستش تمام شورش‌های مسلحانه، آزار و اذیت دانشجویان تندرو، گروه‌های کارگری و مخالفان سیاسی دولت‌اش را آرام کرد و بر اساس آمار حدود ۲۰ هزار نفر توسط دولت او کشته یا ناپدید شدند.

خورخه رافائل ویدلا _ آرژانتین

دولت ویدلا حکومت آرژانتین را در کودتای ۱۹۷۶ به‌دست گرفت و در نظر داشت که با اصلاح بازار آزاد، رشد اقتصادی این کشور را به حالت اول بازگرداند ولی جنگ کثیفی راه انداخت، که در آن هزاران نفر اعم از روشن‌فکران، روزنامه‌نگاران و فرهیختگان به عنوان خراب‌کار و توطئه‌گر کشته شدند که تعداد آنها طبق آمارها ۹هزار نفر بوده ولی برخی اعتقاد دارند شمار کشته ها ۱۵ تا ۳۰ هزاز نفر است.

یحیی‌خان _ پاکستان

این دیکتاتور خونخوار در سال ۱۹۶۹ در پاکستان حکومت نظامی تاسیس کرد و بیش از نیم‌میلیون نفر از بنگلادشی‌ها و دیگر اقلیت‌ها را در هندوستان قتل‌عام کرد.

فرانسیسکو ماسیاس انگوئما _ گینه‌ی استوایی

انگوئما نخستین رییس‌جمهور گینه‌ی استوایی بود که از او با عنوان روان گسیخته یاد می شود. او برنامه‌های کار اجباری برای مردم چیده بود و حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت کشورش را کشت یا تبعید کرد.

یحیی جامع _گامبیا

دولت جامع از سال ۱۹۹۶ یکی از سرکوب‌گرترین دولت‌های دنیا را به وجود آورده است. شیوه‌ی حکومت او دستگیری و شکنجه‌ی خودسرانه ی افراد است و حتی او تهدید کرده که گردن مردان هم‌جنس‌گرا را با دستان خودش می زند.

فرانسیسکو سولانو لوپز _ پاراگوئه

در طول جنگ میان پاراگوئه و همسایگانش برزیل و آرژانتین، لوپز به اجبار کودکان را به جنگ فرستاد و صدها نفر از دستیاران‌اش را اعدام کرد به طوری که ویرانی‌ها و آسیب زیادی به کشورش وارد شد و به مدت ۸ سال تحت اشغال نظامیان آرژانتینی بود. در پایان جنگ جمعیت پاراگوئه از ۵۲۵ هزار نفر به ۲۲۱ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

منبع: آنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیکتاتور جمهوری صرب بوسنی جنگ جهانی دوم حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است