Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@21:13:42 GMT

پاسخ سخنگوى وزارت امور خارجه به وزير خارجه آلمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۴۶۶

پاسخ سخنگوى وزارت امور خارجه به وزير خارجه آلمان

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان گفت: افکار عمومی هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی را از یاد نبرده اند.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان این کشور ضمن محکومیت آن افزود: اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسئولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی تصریح کرد: افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی که بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی شان در خلال جنگ تحمیلی می بارید را از یاد نبرده اند و همچنین سرکوب معترضان از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه ۲۰ در تیر ۹۶ در هامبورگ و یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی دفاع ازجمله در یمن بود را به خاطر دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: از برلین انتظار می رود به جای اتخاذ مواضع غیرحرفه ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد.

موسوی در پایان با تاکید بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران برای شنیدن نظرات و دیدگاه های مختلف مردم خود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور، قطعا صف دشمنان و عاملان کشتار مردم بیگناه و حامیان خارجی آنها را از دیدگاه های معترض جدا دانسته و با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات، تصمیمات لازم را در راستای احترام به حقوق مردم ایران و نیز تامین امنیت پایدار اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش فارس، هایکو ماس اظهاراتی مداخله جویانه را درباره اعتراضات اخیر در ایران مطرح کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست ایران موسوی وزارت خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است