Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان گفت: افکار عمومی هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی را از یاد نبرده‌اند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان این کشور ضمن محکومیت آن افزود: اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسئولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آلمان خواستار توقف مداخله آمریکا در امور اتحادیه اروپا شد تهدید جدید اروپایی‌ها علیه ایران چه معنایی دارد؟

موسوی تصریح کرد: افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی که  بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی شان در خلال جنگ تحمیلی می بارید را از یاد نبرده اند و همچنین سرکوب معترضان از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه ۲۰ در تیر ۹۶ در هامبورگ و یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی دفاع ازجمله در یمن بود را به خاطر دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: از برلین انتظار می رود به جای اتخاذ مواضع غیرحرفه ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد.

موسوی در پایان با تاکید بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران برای شنیدن نظرات و دیدگاه های مختلف مردم خود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور، قطعا صف دشمنان و عاملان کشتار مردم بیگناه و حامیان خارجی آنها را از دیدگاه های معترض جدا دانسته و با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات، تصمیمات لازم را در راستای احترام به حقوق مردم ایران و نیز تامین امنیت پایدار اتخاذ خواهد کرد.

هایکو ماس اظهاراتی مداخله جویانه را درباره اعتراضات اخیر در ایران مطرح کرده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین سید عباس موسوی موسوی پلیس آلمان امریکا وزارتخارجه ایران تروریسم امور خارجه آلمان منطقه غرب آسیا مشرق جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران یمن برلین پارلمان وزارت امور خارجه خارجه آلمان عراق وزارت خارجه ایران هایکو ماس برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)