Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:33:08 GMT

چرا عربستان سعودی در تحقق اهدافش شکست خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۰۳۹

چرا عربستان سعودی در تحقق اهدافش شکست خورد؟

امارات متحده عربی نیز قبل از پایان این نشست اعلام کرد که تحریم قطر همچنان ادامه خواهد یافت.

با توجه به این موضوع، باید پرسید علل شکست عربستان سعودی در این نشست چه بوده است؟

کارشناسان مسائل منطقه در این زمینه گفتند؛ قبل از برگزاری نشست، بسیاری معتقد بودند که بحران میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و قطر به پایان خود نزدیک شده است، اما فضای نشست و اختلافات درون شورا به گونه‌ای بود که سبب شد این بحران ادامه یابد لذا می‌توان گفت: در صورتیکه کشور‌های تحریم کننده به راستی قصد آشتی با قطر را داشتند قبل از برگزاری نشست ریاض نسبت به آن اقدام می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان افزودند، موضوع دیگر آن است که این بحران ثابت کرد کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس موضع واحدی نسبت به برقراری مجدد رابطه با قطر یا عدم برقراری این رابطه ندارند به همین دلیل برخی از منابع می‌گویند که قطر قصد دارد در صورت ادامه این بحران، از شورای همکاری خلیج فارس خارج شود.

این کارشناسان ادامه دادند که یکی دیگر از علل حل نشدن بحران مزبور آن است که آمریکا با آشتی کشور‌های عضو شورا با یکدیگر موافق نیست و ترجیح می‌دهد تنش و بحران در این شورا بیش از پیش افزایش یابد تا بتواند سیاست‌هایش در منطقه خلیج فارس را تحقق بخشد.

دراین میان، یک نماینده سابق پارلمان بحرین، که علاقه‌ای به انتشار نامش نداشت، نشست ریاض را شکست خورده توصیف کرد و گفت: نشستی که فقط ۳۰ دقیقه طول بکشد را اصلا نمی‌توان کنفرانس نامید!

وی افزود: نشست ریاض در ۴ سطح شکست خورد، اول آنکه اصلا کنفرانس نبود و نتوانست که کنفرانس باشد؛ دوماً سه نفر از رهبران کشور‌های عضو در آن شرکت نداشتند، سوماً مطبوعات عربستان سعودی نتوانستند تحلیل درستی از آن ارائه دهند؛ رابعاً بحرین و امارات پس از پایان نشست، فورا قطر را آماج حمله تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار دادند.

این نماینده سابق بحرین تصریح کرد: یکی دیگر از علل حل نشدن بحران سه کشور شورای همکاری خلیج فارس و مصر با قطر، سیاست‌های خارجی امارات متحده عربی است به این دلیل که ابوظبی از نفوذ قطر در منطقه بسیار می‌ترسد به ویژه که دو کشور در لیبی و سوریه درگیرند و هر کدام افراد مسلح وابسته به خود را در هر یک از این دو کشور دارند، از سوی دیگر امارات می‌کوشد مانع نزدیک شدن قطر به غرب به ویژه انگلستان شود تا به اصطلاح نفوذش را در میان پایتخت‌های غربی به ویژه لندن حفظ کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان سعودی شورای همکاری خلیج فارس آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟