Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، عنایت الله سمیع افزود: در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.
به گفته وی، هم اکنون نسخه نویسی در ایران و برخی کشورهای دیگر به صورت سنتی انجام می شود که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان، ضمن کاهش خطای تجویز دارو و تشخیص، تداخل احتمالی داروها برطرف می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در معماری نسخه الکترونیکی تراکنش های الکترونیکی بین تجویزگر و نسخه پیچ اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: در این معماری، سپاس به عنوان زیرساخت تبادل اطلاعات بین تجویزگر (Prescriber) و نسخه پیچ (Dispenser) قرار می گیرد و برای راحتی در استفاده سرویس های سپاس در قالب یک کیت توسعه نرم افزار (SDK ) برای تجویز گر و نسخه پیچ ارائه شده است.
سمیع خاطر نشان کرد: پروژه نسخه الکترونیکی از سال ۱۳۹۴ در کشور به صورت پایولت در بعضی شهرها اجرا شد و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو تاثیر بسزایی خواهد داشت .
وی ادامه داد: تمامی سوابق و داروهای مصرفی بیمار در پرونده الکترونیکی سلامت وی ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به داروخانه صرفاً با ارائه شناسه نسخه (مندرج در نسخه چاپی که پزشک به وی ارائه داده است) و یا ارائه کارت ملی می تواند به دریافت اقلام دارویی تجویزی اقدام کند.
به گفته مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان، در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد. 46

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان چهارمحال و بختیاری الکترونیک دارو دانشگاه علوم پزشکی استان نرم افزار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین نمایشگاه گلخانه‌سازی، گل و گیاه چهارمحال و بختیاری

چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه‌سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی استان چهارمحال و بختیاری گشایش یافته است و تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081644 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • ثبت بیش از ۳ هزار مورد تغییر نام در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • انتشار نسخه جدید همراه بانک دی؛ «دی‌جت پرو»
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود
  • چهارمین نمایشگاه گلخانه‌سازی، گل و گیاه چهارمحال و بختیاری
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری