Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:21:21 GMT

پیام شهیدان ایستادگی در برابر دشمنان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۸۴۰

پیام شهیدان ایستادگی در برابر دشمنان است

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در ششمین یادواره ۲۴۳ شهید ورزشکار هرمزگان اظهار داشت: حضور در یادواره شهدا افتخاری است که نصیب همه ما شده و شهیدان مایه برکت و افتخار برای ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های شهدا ، جانبازان و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس گفت : شهدا مظهر عزت و افتخار جمهوری اسلامی هستند چرا که امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت های آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی خاطرنشان کرد: دوران زندگی شهدا سرشار از آموزه های گرانقدر است و الگو گرفتن از سبک و سیره زندگی شهدا بهترین راه برای ادامه مسیر زندگی ما محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در زندگی‌ خود باید همواره مطابق با اندیشه‌، منش و راه شهدا حرکت کنیم و بنا بر وظیفه ای که داریم ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار دستاوردها و آرمانهای والای انقلاب اسلامی باشیم.

وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت روبه جلوی ملت ایران فروگذار نمی کند اما همانند دوران سراسر حماسه دفاع مقدس این ملت ایران است که سربلند و پیروز خواهد بود.

همتی ابراز داشت: شهدا برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب از جان خود گذشتند و ما هم اکنون وارث جانفشانی شهدا و موظف به پاسداری از خون آنها هستیم.

در این مراسم علاوه بر خاطره‌گویی و روایتگری دوران دفاع مقدس، از خانواده های شهدای ورزشکار استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آرمان های انقلاب ایران اسلامی جمهوری اسلامی دفاع مقدس دوران دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود