Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@08:34:28 GMT

بیانه گام دوم انقلاب؛ بازگشت به مکتب اسلام

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۱۷۲

بیانه گام دوم انقلاب؛ بازگشت به مکتب اسلام

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، بیانه گام دوم انقلاب اسلامی را آغاز بازگشت به مکتب نورانی اسلام دانست و گفت: این بیانیه یک اطلاعیه و یا پیام معمولی نیست بلکه خط مشیی، برای آینده کشورمان مبتنی بر مکتب اسلام است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز روز پجشنبه، 21 آذرماه در همایش تبیین معارف انقلاب اسلامی، بیانه گام دوم انقلاب اسلامی را آغاز بازگشت به مکتب نورانی اسلام دانست و گفت: این بیانیه یک اطلاعیه و یا پیام معمولی نیست بلکه خط مشیی، برای آینده کشورمان مبتنی بر مکتب اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حقیقت انقلاب اسلامی در بیانه گام دوم رهبر انقلاب، روشن شده است.
امام جمعه تبریز مردم سالاری و التزام به شریعت اسلامی را دو پایه مهم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: اگر این دو پایه مهم انقلاب در جامعه به طور کامل اجرا شود هم آزادی فردی و هم آزادی ملی تامین می شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه حمایت از مظلومان و مستضعفان فلسفه اصلی انقلاب اسلامی است گفت: انقلاب اسلامی روحیه ظلم ستیز دارد و برای رهایی بخشیدن مظلومان از ظالمان تلاش می کند.
وی مکتب امام خمینی (ره) را مکتب انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: انقلاب ما هم بر همین مکتب استوار بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز گام دوم انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به شاخصه‌های وحدت بخش در مراسم معنوی حج، اظهار داشت: تقویت وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین معنوی حج است که مسلمین باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی دانست و افزود: همانطور که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود، امروز نیز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد، وحدت و یکپارچگی مسلمین است.

استاندار مرکزی، سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است، دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده و لذا حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست، در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند. ‌

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور، استان و شهر خود هستند، بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات بسیاری به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام داده‌اند، اظهار کرد: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی، حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است