Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، حزب محافظه‌کار که برای پیش بردن برگزیت به ۳۲۶ کرسی در محلس عوام نیاز داشت، آسان‌تر از آنجه تصور می‌شد بر حزب کارگر غلبه کرد و آینده سیاسی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر را هم به خطر انداخت. جانسن که قصد داشت با انحلال پارلمان ایده برگزیت بدون توافق را اجرا کند، حالا با در دست داشتن اکثریت کرسی‌های پارلمان بدون نیاز به رای و موافقت احزاب مخالف بریتانیا را به سوی خروج از اتحادیه اروپا هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب کارگر با از دست دادن ۳۸ کرسی خود در پارلمان بازنده بزرگ انتخابات بود و حزب ملی اسکاتلند هم ۱۲ کرسی به دست آورد تا پس از حزب محافظه‌کار یک پیروزی چشمگیر تجربه کرده باشد. تعداد نمایندگان محافظه‌کار پیش از پایان شمارش آرا از مرز اکثریت ۳۲۶ کرسی گذشت تا جانسن فردا با دست پر به دیدار ملکه برود و بار دیگر از سوی او مامور تشکیل کابینه شود. این یکی از درخشان‌ترین پیروزی‌های حزب محافظه‌کار در انتخابات در چند دهه اخیر است.

حدود ۶۷ درصد مردم بریتانیا در این انتخابات شرکت کردند و نکته عجیب اینکه مستقل‌ها با وجود داشتن بیش از ۱۹۰ هزار رای، ۲۳ کرسی خود را در پارلمان از دست دادند. در پایان شمارش آرا، ۶۵۰ کرسی پارلمان (به احتمال زیاد) به این ترتیب بین احزاب تقسیم می‌شود: حزب محافظه‌کار ۳۶۷ کرسی، حزب کارگر ۲۰۲ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۸ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۱۱ کرسی و دیگر احزاب ۲۲ کرسی.

کوربین که حزب او بیش از ۴۰ کرسی را در مناطق مهم بریتانیا از دست داد، اعلام کرد فعلا از رهبری حزب کارگر کناره‌گیری نمی‌کند اما قطعا در انتخابات آینده او رهبر حزب نخواهد بود.

کد خبر 469737 برچسب‌ها انگلیس - جرمی کوربین انگلیس - بوریس جانسون برگزیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انگلیس جرمی کوربین انگلیس بوریس جانسون برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد