Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نتایج نظرسنجی‌های به دست‌آمده از شعب اخذ رأی در انتخابات عمومی انگلیس از احتمال پیروزی حزب محافظه‌کار در این کشور حکایت می‌کنند. 

نتایج این نظرسنجی‌ که توسط موسسه Ipsos MORI انجام شده نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار نزدیک به ۳۶۸ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را تصاحب خواهد کرد. انتظار می‌رود حزب کارگر به ریاست «جرمی کوربین» برنده ۱۹۱ کرسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در صورت حصول چنین نتیجه‌ای «بوریس جانسون» از اکثریت کرسی‌های مورد نیاز برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه آینده برخوردار خواهد بود. 

این انتخابات، بعد از چندین ماه بن‌بست سیاسی در انگلیس بر سر «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» برگزار می‌شود و نخستین رأی‌گیری پس از ناتوانی «بوریس جانسون» در تصویب طرح برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر آن (۳۱ اکتبر - ۹ آبان) است. 

نتیجه این انتخابات به صورتی که در این نظرسنجی منعکس شده، شکستی برای «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس رقم خواهد زد که رقیب اصلی جانسون بود. کوربین وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، یک همه‌پرسی دیگر بر سر برگزیت برگزار کند. 

در میان احزاب کوچکتر، پیش‌بینی شده «حزب ملی اسکاتلند» به رهبری ««نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند ۵۵ کرسی کسب خواهد کرد. برای حزب لیبرال-دموکرات که حامی ماندن در اتحادیه اروپا است هم ۱۳ کرسی پیش‌بینی شده است. 

در انتخابات سراسری انگلیس شش حزب برای به دست آوردن کرسی‌های پارلمان تلاش می‌کنند. هر حزب برای به دست آوردن اکثریت پارلمان باید حائز حداقل ۳۲۶ کرسی پارلمان شود. این در حالی است که حزب محافظه‌کار در انتخابات قبلی (ژوئن ۲۰۱۷) به تعداد ۳۱۷ کرسی و حزب کارگر به۲۶۲ کرسی دست یافت.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟