Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:47:51 GMT

کشف محموله‌های قاچاق در گمرک آستارا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۰۲۳

کشف محموله‌های قاچاق در گمرک آستارا

رسول امیدی روز جمعه اظهار کرد: کارکنان گمرک آستارا روز گذشته حین انجام تشریفات و کنترل یک دستگاه کامیون، متوجه اختلاف در تصاویر اسکن بار گمرکات مبدا و مقصد شدند.

وی ادامه داد: محموله مورد نظر بطور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بارگیری مواد نیروزا و خوراک دام و طیور به عنوان کالاهای قاچاق در کامیون به مقصد جمهوری آذربایجان محرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالاهای قاچاق کشف شده به وزن حدود ۱۵ تن و به ارزش ۵۶ میلیارد ریال بود و در این راستا پرونده قاچاق تشکیل و یک فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

امیدی گفت: کامیون ها در درب های ورودی و خروجی گمرک کنترل می شوند و بیشتر محموله ها با دستگاه ایکس ری (جستجو با اشعه ایکس) اسکن و در صورت لزوم، به صورت فیزیکی بازرسی می شود.

آستارا از با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است و اداره کل گمرک این شهرستان با ۱۰ بخش زیر مجموعه نظیر پایانه های بار و مسافر و گمرکات زمینی، ریلی و دریایی فعالیت می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

برچسب‌ها آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران قاچاق کالای قاچاق کنترل مرزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران قاچاق کالای قاچاق کنترل مرزی آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران قاچاق کالای قاچاق کنترل مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله سوخت قاچاق در خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار حجت‌الله سفیدپوست جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق و تشدید برخورد با قاچاقچیان سوخت، ماموران اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان باوی با کار اطلاعاتی از سوخت‌گیری یک دستگاه کامیون تانکردار به صورت قاچاق در یکی از روستاهای شهرستان باوی مطلع شدند.   وی افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضایی و اعزام به محل، یک دستگاه کامیون تانکردار حامل سوخت را شناسایی و آن را توقیف کردند.   سردار سفیدپوست ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.   جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی شدند.   کشف بیش از ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر   سرهنگ منوچهر جوانمرد ، فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی، حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت مزدا و یک انبار دپوی سوخت قاچاق مشکوک و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.   وی افزود: در بازرسی دقیق از خودرو مقدار تقریبی ۲ هزار لیتر و در بازرسی از انبار دپوی سوخت قاچاق مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.   سرهنگ جوانمرد اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت قاچاق مکشوفه را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.   فرمانده انتظامی ماهشهر با بیان اینکه راننده خودرو و مسئول انبار پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله سوخت قاچاق در خوزستان
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم