Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@02:05:52 GMT

نمایش رادیویی «گفتگوی شبانه» امشب پخش می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۱۲۶

 نمایش رادیویی «گفتگوی شبانه» نوشته فردریش دورنمات روز جمعه ۲۲ آذر در قالب برنامه «یک نمایش یک تجربه» از رادیو نمایش پخش می‌شود.

اخبار فرهنگ و هنر- این‌ نمایش یکی دیگر از تولیدات گروه نمایشی مانا است که چند هفته پیش نمایش «جنگ کی تمام می‌شود؟» را در قالب همین برنامه رادیو یی تولید و از آنتن رادیو نمایش پخش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گفتگوی شبانه» نمایشنامه‌ای دو نفره از فردریش دورنمات، نمایشنامه‌نویس شناخته‌شده سوئیسی است که بیشتر آثارش در ایران و بین اهالی تئاتر شناخته‌ شده هستند که از جمله آنها می توان به «ملاقات بانوی سالخورده»، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «رمولوس کبیر»، «فیزیکدان‌ها» و ... اشاره کرد.

ترجمه فارسی «گفتگوی شبانه» توسط علیرضا مهینی انجام شده و صادق وفایی آن را برای رادیو تنظیم و کارگردانی کرده است. افکتور این‌ نمایش محمدرضا قبادی‌فر و صدابردار آن جعفر جودتی است. تهیه‌کنندگی این‌ اثر نیز به عهده محمد اسماعیل‌پور بوده است.

«گفتگوی شبانه» درباره ساعت پایانی زندگی یک نویسنده در یکی از کشورهای اروپایی است که باید میزبان قاتلی باشد که به‌ خانه‌اش آمده است. مرد نویسنده از سوی قدرتمندان به مرگ محکوم شده و جلاد سرد و بی‌روحی هم برای اجرای حکم اعدام پیش از سر زدن سپیده،‌ از پنجره خانه وارد می‌شود ...

بازیگران این‌نمایش نیز به‌ترتیب اجرا، بهمن وخشور و صادق وفایی هستند.

برنامه این‌ هفته «یک‌ نمایش، یک‌تجربه» با محوریت پخش این‌ اثر رادیویی روز جمعه ۲۲ آذر ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود و پس از آن، جهانشاه آل محمود در مقام منتقد، در گفتگو با کارگردان اثر به نقد و بررسی آن می‌پردازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رادیو رادیو نمایش رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم