Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@10:44:53 GMT

ایمان و عمل صالح یکی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۰۰۳

ایمان و عمل صالح یکی است

گروه سیاسی ــ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران، در تشریح نسبت میان ایمان و عمل صالح گفت: برطبق روایات کل ایمان، کل عمل است و لذا هر کجا که عمل نباشد ایمان نیز در آنجا وجود ندارد.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی؛ عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز 22 آذرماه، در خطبه اول نماز جمعه تهران به تبیین مسئله «عمل صالح» پرداخت و گفت: هر جا در قرآن از ایمان نام برده شده در کنار آن ذکر عمل صالح آمده است؛ «الذین آمنوا و عملوا الصالحات».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سؤال که نسبت میان ایمان و عمل چیست؟ گفت: بعضی به غلط ایمان را از عمل جدا می‌کنند و تصور می‌کنند ایمان یک مطلب است و عمل مطلب دیگر. در حالی که روایات می‌گوید کل ایمان، کل عمل است.

موحدی کرمانی اظهار کرد: هر کجا عمل نباشد آنجا ایمان نیست و اگر انسان در چند مورد در عمل کوتاهی کند در آن موارد ایمان وجود نداشته است؛ در واقع ایمان با این عظمت عین عمل است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: امام علی(ع) در روایتی می‌‌فرمایند: «خداوند براساس حکمت عالیه‌اش 4 مسئله را در 4 مسئله دیگر مخفی کرده است؛ رضای خود را در عبادت، غضب خود را در معاصی، اجابت را در دعا و و اولیایش را در بین بندگان». این باعث می‌شود همه عبادات ر انجام دهیم، همه معاصی را ترک کنیم، همیشه دعا کنیم و هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را تحقیر نکنیم و کوچک نشماریم.

موحدی کرمانی درباره عمل صالح افزود: گاهی انسان به عبادتی روی می‌آورد اما در یک شرایط و وضعی قرار دارد که خدا از او غیر از آن عبادت را می‌خواهد و انسان باید به این مسئله دقت کند. افراد فکر نکنند حال که مسئول شدند برای خود کسی شده‌اند دیگر به مردم توجه نکنند و وقت ملاقات و صحبت ندهند.

وی اضافه کرد: ممکن است مسئولی مشغله زیادی داشته باشد اما می‌تواند نماینده‌ای را معرفی کند که مردم با او ملاقات کنند و گلایه‌ها و مشکلات خود را با آن نماینده مطرح کنند و ‌آن نماینده آن صحبت‌ها را به مسئول منتقل کند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: لذا سنت خدا این است که نباید دلی را رنجاند، مظلوم را یاری کرد و به وضع همسایه‌ها رسیدگی کرد. مسئولان بدانید خدا از شما سفر حج و کربلا و مشهد نمی‌خواهد بلکه از شما می‌خواهد حالا که مسئول شده‌اید به امانت خدا وفادار بمایند و به وظایف خود عمل کنید و به داد مردم برسید.

ادامه دارد...

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه آیت الله موحدی کرمانی ایمان عمل صالح دولت تدبیر و امید افزایش نرخ بنزین اقناع ملی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز