Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@09:52:52 GMT

کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۶۸۲

کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «منصور العتیبی» نماینده کویت در شورای امنیت سازمان ملل گفت که کویت نمی‌خواهد کشور همسایه و مسلمانی همچون ایران تحت تحریم‌ها یا منزوی باشد.

او در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که امیدوار است که اختلافات موجود پایان یافته و به اصلاح برجام منجر شود، به طوریکه مطمئن شویم ایران به سمت برنامه‌های دیگر یا برنامه تسلیحاتی هسته‌ای باز نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العتیبی همچنین گفت که ایران باید جامعه جهانی به خصوص کشورهای همسایه را مطمئن سازد که هیچ قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ ای ندارد.

نماینده کویت در سازمان ملل همچنین مدعی شد که نشانه‌های مثبتی وجود دارد و ممکن است که به گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا منجر شود و دو طرف به تفاهمات مشخصی برای اصلاح برجام برسند.

این ادعای نماینده کویت در حالی است که تمامی مقامات ایرانی تا کنون هرگونه گفت‌وگو با واشنگتن را رد کرده و در ابتدا خواستار بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها شده‌اند.

از سوی دیگر سخن العتیبی مبنی بر اعتمادسازی ایران برای کشورهای همسایه در زمانی گفته می‌شود که ایران طرح «صلح هرمز» برای از میان برداشتن اختلافات با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مطرح کرده و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در ۱۴ آذر به منظور تشریح جزئیات این طرح به کویت سفر کرده بود.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت پیش از این گفته بود که این کشور در حال بررسی طرح صلح هرمز پیشنهادی رئیس‌جمهور ایران است.

اما در پاسخ به این طرح، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی روز سه‌شنبه اجرای طرح «صلح هرمز» را دشوار دانست و گفت که سخت است که ایران بتواند بخشی از ساز و کار امنیتی در منطقه باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام صلح هرمز سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز

در پایان رقابت های بین المللی اسکواش قطر جونیور که در رده های سنی مختلف برگزار شد، نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

به‌گزارش ایسنا، در پایان مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور که در دوحه قطر برگزار شد، ورزشکاران ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف حریفی از کویت رفت و موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. همچنین  در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از پاکستان رفت و با شکست این اسکواش باز در جایگاه سوم قرار گرفت.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال  برای کسب مقام سومی با ورزشکاری از کویت رقابت کرد و این دیدار را واگذار کرد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف ورزشکاری از کویت رفت و شکست خورد.

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شد و امروز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و قطر حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • اسکواش بازان ایران در یک قدمی یک طلا و 3 برنز
  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم