Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حدادی در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی کشتی نونهالان و نوجوانان که در سالن یادگار امام شهر الوند در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بیست و دومین دوره مسابقات کشتی نونهالان و نوجوانان به میزبانی شهر الوند با حضور هشت تیم خارجی و پنج تیم داخلی و یک تیم منتخب استان و شهر الوند در ۲ رشته آزاد و فرنگی به مدت سه روز است که بخوبی در حال برگزاری است و تا این لحظه در چند وزن کشتی گیران کشورمان در صدر جدول قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حضور تیم هایی از کشورهای ارکمنستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان در قالب 8 تیم در رشته های فرنگی و آزاد موجب شد این رقابتها با کیفیت بسیار خوبی برگزار شود و شور و نشاط خاصی در این شهر ایجاد کند.

حدادی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 202 کشتی گیر در مدت سه روز با هم رقابت کردند و عصر امروز جمعه نتایج نهایی مشخص می شود.

وی یادآورشد: 107 کشتی گیر در در رشته آزاد و در رشته فرهنگی 95 کشتی گیر با هم رقابت کردند.

ناظر و سرپرست بیست و دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی نونهالان و نوجوانان در ادامه گفت: خوشبختانه کیفیت فنی مسابقات بسیار خوب بود و شهرداری الوند که شاید تجربه اول خود را در برگزاری مسابقات بین المللی در این سطح را داشت با کمک فدراسیون کشتی بخوبی درخشید و توانمندی خود را نشان داد و میزبان شایسته ای بود.

حدادی اظهارداشت: یکی دیگر از ویژگی های این دوره از مسابقات استقبال گسترده جوانان و مردم شهر الوند از این  رقابتها بود که نشان داد هم روحیه ورزشی در شهر زیاد است و هم علاقمندان به کشتی در شهر الوند قابل توجه است و این پشتوانه می تواند برای مسابقات آینده نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: این رقابتها یک محک خوبی برای کشتی گیران نونهال و نوجوان کشور بود تا بتوانند خود را برای رقابتهای آسیایی آماده کنند.

حدادی اظهارداشت: نماینده اتحادیه جهانی هم از سطح مسابقات راضی است و سطح داوری هم خوب بود و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی نداشتیم.

حدادی با اشاره به نتایج بدست آمده تا ظهر جمعه افزود: در 5 وزن تاکنون تیم کشتی ایران توانسته با کسب 120 امتیاز در رشته فرهنگی در صدر باشد که تیم قرقیزستان هم با 43 امتیاز و پوئن مثبت در رده دوم و آذربایجان با 43 امتیاز در جایگاه سوم، ترکمنستان با کسب 35  امتیاز در جایگاه چهارم و ارمنستان با 21 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته اند که نتایج نهایی تا ساعاتی دیگر مشخص می شود.

سرپرست مسابقات یادآورشد: در رشته کشتی آزاد هم در 8 وزن تاکنون تیم ایران با کسب 185 امتیاز در صدر قرار گرفته و تیم قرقیزستان با 97  امتیاز در مکان دوم، ارمنستان با 81 امتیاز در مکان سوم، تیم آذربایجان با 40 امتیاز رده چهارم و ترکمنستان با 14 امتیاز فعلا در مکان پنجم است.

وی بیان کرد: تا ساعاتی دیگر قهرمان مسابقات مشخص خواهد شد.  


 

کد خبر 4796381

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حدادی مسابقات کشتی شهرداری الوند انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از دو ماه دیگر به مهم‌ترین آوردگاه ورزش دنیا زمان باقی مانده و ورزشکاران رشته‌های مختلف که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند، این روزها در تلاشند تا بتوانند جواز حضور در المپیک را از آن خود کنند. تیم ملی کشتی آزاد پیش از این ۵ سهمیه حضور در المپیک را توسط رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع به ترتیب در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کسب کرده و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم به سهمیه المپیک نرسیده است.

در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا کشتی آزاد با سه نماینده یونس امامی، امیرعلی آذرپیرا و احمد محمدنژاد جوان راهی قرقیزستان شد که از بین آن‌ها جوان نتوانست کار ناتمام را تمام کند و به سهمیه ۵۷ کیلوگرم برسد، او در این مسابقات برابر حریف مغولی خود تن به شکست داد و نتوانست خیال کادر فنی را برای رسیدن به سهمیه کامل این تیم راحت کند. حالا علیرضا سرلک آخرین نماینده ایران در آخرین مرحله گزینشی المپیک که از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کند تا بتواند آخرین سهمیه را از آن خود کند هر چند که کار سخت و دشواری خواهد بود.

سرلک به آخرین سهمیه المپیک پاریس می‌رسد؟

علیرضا سرلک یکی از کشتی‌گیران باتجربه ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم است، او عناوین مختلفی از جمله نایب قهرمانی جهان و آسیا را و همچنین برنز جوانان جهان را در کارنامه خود دارد. او اکنون آخرین امید کشتی آزاد ایران برای کسب ششمین سهمیه المپیک به شمار می‌رود. البته سرلک در استامنبول کار راحتی پیش رو ندارد و باید با حریفان مطرحی همچون «گئورگی وانگلوف» بلغارستانی، «ژی‌پنگ جیانگ» چینی، «روبرتی دینگاشویلی» گرجستانی، «هورست لِهر» آلمانی، «امان امان» هندی، «سانگ‌وون کیم» کره‌ای، «زانابازار زاندانبود» مغولی، «سلیمان آتلی» ترک و همچنین «اسپنسر لی آمریکایی» رقابت کند.

گره کور کشتی آزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم

تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه نشده و این نشان از ضعف کشتی ایران در این وزن است. موضوعی که اهالی کشتی هم بارها به آن اشاره کردند و حتی محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد این واقعیت را انکار نکرد.

در مسابقات قهرمانی کشور احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک به فینال وزن ۵۷ کیلوگرم رسیدند و جوان با اختلاف امتیاز کم به عنوان قهرمانی رسید و طبق چرخه انتخابی تیم ملی گزینه اول کادر فنی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک بود که پس از ناکامی در این مسابقات شایعه تغییر وزن او مطرح شد.

آخرین شانس ایران در ترکیه

علیرضا سرلک در صورت کسب سهمیه در این وزن به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک پاریس را به دست خواهد آورد و کشتی آزاد ایران با ۶ سهمیه راهی پاریس می‌شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد کشتی آزاد با ۵ آزادکار راهی پاریس می‌شود. در حال حاضر روسیه و جمهوری آذربایجان تاکنون ۶ سهمیه المپیک را در کشتی آزاد کسب کرده‌اند. در کشتی فرنگی نیز ایران تنها کشوری است که ۶ سهمیه کامل المپیک را بدست آورده است.

کد خبر 6093995 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان