Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@06:02:32 GMT

والدین سخت‌گیرتر کودکان دروغگوتری دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۸۳۵

به گزارش ایسنا،‌ کارشناسان نهاد ویکتوریا تلوار در دانشگاه مک‌گیل کانادا که بر مطالعات رفتارشناختی کودکان متمرکز هستند می‌گویند هرچه میزان سخت‌گیری والدین نسبت به کودکان بیشتر باشد، آنان در دروغگویی و فریب والدین خود ماهرتر می‌شوند.

این خصیصه به طور ویژه در کودکانی مشاهده شد که والدین‌شان به خاطر هر کار اشتباهی آنان را تنبیه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودکان در نتیجه رفتار والدین یاد می‌گیرند چگونه دروغ بگویند تا از شیطنت‌هایشان مشمول اقدامات تنبیهی نشود. هر چقدر والدین سخت‌گیری بیشتری بر فرزندان اعمال کنند، قوه دروغگویی فرزندان رشد می‌کند تا بتوانند از خود در برابر تنبیه‌های احتمالی محافظت کنند.

یک تحقیق مشابه دیگر که توسط این نهاد دانشگاهی روی کودکان ۳ تا ۸ ساله انجام شده است نشان می‌دهد دروغگویی کودکان همچنین متاثر از ارزش‌های اخلاقی است که با آن‌ها بزرگ شده‌اند. بنابر این پژوهش، فاکتورهای رفتاری و اجتماعی نقشی مهم در پرورش توانایی دروغگویی کودکان بازی می‌کنند.

به گزارش یورونیوز، محققان می‌گویند برای پرهیز از رشد استعداد دروغگویی در کودکان بهتر است معلمان و والدین از ابتدای ۶ سالگی هر چه بیشتر با کودک درباره مباحثی چون راست‌گویی و دروغگویی صحبت کنند و همزمان از اعمال سخت‌گیری نسبت به کودک اجتناب کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) درباره وقوع فاجعه برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با بالاگرفتن احتمالات درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، صندوق کودکان سازمان ملل«یونیسف» درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد.

به گزارش الجزیره، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد سازمان یونیسف هشدار داده است عملیات زمینی در رفح می‌تواند برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی فاجعه بیافریند.

فرحان حق تصریح کرد تقریباً همه کودکان در رفح مجروح یا معلول هستند یا اینکه از سوءتغذیه، آثار بعد از وارد شدن شوک و اضطراب به شدت رنج می‌برند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، این سخنان مقام سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که یک عضو ارشد دموکرات در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا علام کرد: ما بسیار نگران استراتژی نظامی تل‌آویو در غزه هستیم.

در همین رابطه نشریه پالتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت تل‌آویو به دولت بایدن و سازمان‌های امدادی اطلاع داده است که طرحی برای تخلیه ساکنان از رفح تدوین کرده که این طرح شامل انتقال ساکنان از رفح به منطقه المواصی در سواحل غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه