Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:52:28 GMT

لزوم پایش و نظارت بر بازار توسط مسؤولان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۰۰۰

لزوم پایش و نظارت بر بازار توسط مسؤولان

امام جمعه زنجان با اشاره به توصیه‌های موکد در مورد لزوم رعایت انصاف توسط بازاریان گفت: انصاف جای خود، ولی مسؤولان هم باید نظارت بر امور را بیش از بیش در دستور کار خود قرار دهند تا مردم بیش از این در فشار قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اشاره و اظهار کرد: به شخصه از حضور این عالم ربانی تلمذ کردم و بعد از پیروزی انقلاب ایشان، تلاش وافری برای ایجاد انس و الفت بین دانشگاه و حوزه انجام داد، چرا که نزدیکی این دو واحد آموزشی به ارتقای آگاهی دینی و فنی مردم کمک خواهد کرد و اقدامات شهید مفتح برای نزدیکی حوزه و دانشگاه همواره مورد تایید و حمایت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه زنجان مردمسالاری دینی و جمهوریت نظام را لازم و ملزوم همدیگر دانست و افزود: حضور مردم در پیروزی و حفظ و تضمین آینده نظام نقش اصلی را دارد، چرا که همه ارکان نظام با رای مردم شکل گرفته است و همین مردم فتنه‌های ایجاد شده طی 40 سال گذشته هم نقش بر آب کردند.

وی به آغاز روند اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: این روند بر پایه قوانین موجود از جمله قانون اساسی به عنوان قانون مادر، قوانین ریز اجرایی و در کنار همه این قوانین، شورای نگهبان به عنوان فیلتر اطمینان که تضمین عدم مخالفت با روح قانون و احکام اسلام است، انجام می‌شود و مجموع این قوانین از نشانه‌های مردمسالاری دینی است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر تعیین کننده بودن رای مردم گفت: افرادی که از طرف شورای نگهبان تایید می‌شود، برنامه‌های خود را عرضه و در مسیر انتخابات قرار خواهند کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به  مسئله بودن، اعلام آمادگی بیش از 130 نفر برای انتخاب دو نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان و همچنین زیاد بودن آمار شرکت کنندگان در دیگر شهرستان‌ها تصریح کرد: هر چند اصل اعلام حضور در انتخابات مطلوب است، ولی باید در مورد وزن مجلس هم حساس بود، که آیا توانایی حضور در این عرضه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نهاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و دعوت به ایمان، تقوا و بصیرت افزایی است، افزود: قبلا هم گفته‌ام، من هم یک رای دارم، رای خود را تا کنون اعلام نکرده‌ام، نماینده جریان خاصی نیستم، از کسی هم حمایت نکرده و نمی‌کنم و من فقط مبانی و شاخص‌های لازم برای نمایندگی را اعلام می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی حضور و انتخاب را ملاک اصلی در انتخابات دانست و ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بدون حضور مردم خیمه نظام اسلامی سرپا نمی‌ماند.

خطیب جمعه شهر زنجان با بیان اینکه انصاف بازاریان طی هفته گذشته در نماز جمعه مورد تاکید قرار دارد، توصیه اخلاقی یک طرف ماجرا است، ولی نظارت ناظران و احساس مسؤولیت هم یک بعد ماجرا است که باید مد نظر باشد تا مردم بیش از این تحت فشار قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: نظارت باید بیش از بیش مد نظر قرار گیرد تا برنامه‌های رئیس قوه قضائیه و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در معرفی فسادهای موجود هم محقق شود.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان امام جمعه خاتمی نماز جمعه انتخابات مجلس آموزشی لازم آیت الله خاتمی فتنه نظارت بازار نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره