Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:38:13 GMT

3 زن جیب بر در تله پلیس پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۲۱۲

3 زن جیب بر در تله پلیس پایتخت

سه زن سارق حرفه‌ای که از مسافران خطوط اتوبوس BRT هیجده میلیاد ریال جیب بری کرده بودند،دستگیر شدند.

 به گزارش خبرنگار ایران آنلاین ، در پی شکایت‌های مردمی مبنی بر سرقت اموالشان در خطوط اتوبوسرانی BRT ، تیمی از کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنند .

کاراگاهان در بررسی های اولیه پی بردند که سارقان سه زن جیب بر حرفه‌ای هستند که در خطوط اتوبوس‌های BRT مولوی، خاوران اموال مسافران را سرقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدین ترتیب اکیپی از کارآگاهان این اداره مراقبت‌های ویژه در این محدوده را بر عهده گرفتند و با شناسایی چهره این سارقان، موفق شدند مخفیگاه آنان را در محدوده اتابک شناسایی کنند.

بنابراین با هماهنگی‌های قضائی، هر سه متهم به نام‌های مریم ۴۵ ساله، مهری ۳۰ ساله و نسا ۶۰ ساله دستگیر شدند. در زمان دستگیری متهمان تعدادی از مردان خانواده هر سه سارق از دستور‌های پلیسی تمرد و قصد مقاومت و مداخله را داشتند که پس از مهار و کنترل عملیات، هر سه سارق دستگیر و به اداره هفدهم منتقل شدند.

در بررسی سوابق موجود در پلیس آگاهی نشان می‌داد، مهری در سال ۹۱ هم توسط کارآگاهان اداره هفدهم دستگیر و روانه زندان شده است و پس از تحمل ۴ سال حبس در سال ۹۵ آزاد شده است. مریم که مادر مهری نیز است در سال ۹۱ به همراه دخترش دستگیر و کمی زودتر از مهری از زندان آزاد شده بود . سومین متهم که نسا نام دارد و پیرزنی ۶۰ ساله است از زنان جیب بر با سابقه پایتخت است که دختر و نوه اش را نیز از ابتدا برای جیب بری آموزش داده و در طی این سال‌ها این سه زن در قالب یک کسب و کار خانوادگی به جیب بری از شهروندان مشغول هستند.

 مهری در بازجویی گفت: به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارم و روزی صدهزارتومان برای خرید مواد نیاز دارم. یک فرزند ۹ ساله دارم که به خاطر شرایط نابسامان زندگی من و پدرش هنوز به مدرسه نرفته است. همسرم نیز در کمپ بسر می‌برد. پدرم از متهمان اداره هفدهم بوده و چند سال پیش فوت کرده است. از وقتی چشم باز کردم مردان خانواده در منزل می‌ماندند و مواد مخدر مصرف می‌کردند و ما زن‌ها از راه سرقت و جیب بری خرج زندگی مان را تامین می‌کردیم.

متهم در اظهاراتش اضافه کرد: جیب بری را از مادرم یاد گرفتم و او هم از مادرش نسا یاد گرفته است. تمام زندگی من یا در زندان سپری شده یا با دزدی از مردم، بقیه اعضای خانواده ام هم همین طور هستند. روی دست‌های من پر از آثار خودزنی است که در نوجوانی انجام داده ام.

مریم در تشریح شیوه و شگرد جیب بری شان توضیح داد: شیوه و شگرد ما به این صورت بود که چند نفری سوار اتوبوس می‌شدیم و سوژه‌های خود را از بین زن‌هایی که دستشان بند بود مثلا بچه بغلشان بود یا خرید داشتند یا با گوشی خود صحبت کرده بودند یا گوشی آن‌ها از گوشه کیفشان پیدا بود انتخاب می‌کردیم و یکی از ما گوشی را می‌دزدید و بعد به نفر بعدی می‌داد و اگر در این میان کسی متوجه جیب بری می‌شد ما برای کمک به مال باخته نزدیک می‌شدیم و مشغول همدردی و رفتار‌های نمایشی می‌شدیم تا نفر اصلی فرصت فرار داشته باشد و اگر مال باخته با همدستمان درگیر می‌شد چنان نزاع و درگیری و ضرب و شتمی راه می‌انداختیم که شاکی را از درگیری با همدستمان پشیمان می‌کردیم.

 سرهنگ کارگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهمان ۶ عدد گوشی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌ها و سایر اموال سرقت شده توسط متهمان بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد کرده اند.

وی عنوان کرد: البته کل این هزینه به جیب آنها نرفته، چون این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر یک گوشی هفده میلیونی را به مبلغ ۶۰۰ هزارتومان در کنار خیابان می‌فروشند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: متهمان با دستور مقام قضائی به منظور شناسایی شاکیان و تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت مقرار گرفتند.

 بیشتر بخوانید / جیب بر اتوبوس های بی آر تی پس از ده سال دستگیر شد

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه