Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:08:07 GMT

رزمایش 36 ساعته بسیجیان صومعه سرا مقابله با حوادث

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۶۵۴

رزمایش 36 ساعته بسیجیان صومعه سرا مقابله با حوادث

فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا در محل اجرای مرحله رزمایش در پارک شهدا گوراب زرمیخ گفت : تقویت روز افزون آمادگی‌های جسمانی، دفاعی، توان رزمی و بصیرتی بسیجیان از مهمترین برنامه‌های سپاه صومعه‌سرا به شمار می‌رود.

سرهنگ سیدحسن حسینی افزود:همایش و رزمایش ۳۶ ساعته گردان بیت‌المقدس در سه مرحله  ۲۱ و ۲۸ آذرماه و۵ دیماه با عنوان نجات و مردم یاری، دفاع آبی و خاکی و مقابله با اغتشاشات و ناآرامی در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : حضور مردم به ویژه بسیجیان همیشه در صحنه هیچگاه فرصت عملی کردن تهدیدات دشمنان را در کشور نداده است .
وی  ادامه داد : در این رزمایش فرض بر این بود که حوادث طبیعی چون سیل مناطق مسکونی این شهرستان را در برگرفته است که  پس از سیلاب فرضی بسیجیان امدادگر وارد صحنه شده و به یاری آسیب‌دیدگان حادثه شتافتند .

وی با اشاره به اینکه زلزله و آتش سوزی ازدیگر حوادث این رزمایش بود ، اظهار داشت : بسیجیان علاوه بر اطفای حریق و آواربرداری نجات امدادی مصدومین را تمرین کردند .
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا نحوه عمل بسیجیان در این رزمایش بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود : اهداف رزمایش که آموزش کلیات امداد و نجات ، مردم‌یاری و کسب مهارت‌های لازم و افزایش توان رزمی بود، حاصل گردید.
شهرستان صومعه سرا با حدود 130 هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است

برچسب‌ها امداد و نجات رزمايش صومعه سرا اغتشاشات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات رزمايش صومعه سرا اغتشاشات امداد و نجات رزمايش صومعه سرا اغتشاشات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد

پس از ۴۲ سال
کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس

فرشید لاهوری چوپان جوان سلماسی هنگام چرای گوسفندان خود در منطقه قورو گول، نزدیک داشلیخ، با یک نارنجک دستی از دوران جنگ ایران و عراق روبرو شد که با درایت و بدون دست زدن به نارنجک، موضوع را به سپاه سلماس گزارش داد.

این نارنجک که از نوع چهل تکه بود، پس از انفجار می‌توانست تا ۴۰ ترکش با برد ۱۵ متر پرتاب کند.

کارشناسان سپاه پاسداران پس از حضور در محل، با رعایت کامل نکات ایمنی، این نارنجک ۴۲ ساله را که سالم باقی مانده بود، امحا کردند.

سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس ضمن تقدیر از هوشیاری این چوپان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه سلاح یا مهمات جنگی، بدون لمس یا جابجا کردن، به سپاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • یافتن دو گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک