Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ـ نماینده ایران در رشته تلاوت هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس تصریح کرد: با فاصله ناچیز 12 صدم نمره، رتبه دوم رشته تلاوت این دوره از رقابت‌ها را کسب کردم.

حسین پورکویر، حائز رتبه دوم رشته تلاوت هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه تونس در گفت‌وگوی کوتاه با ایکنا گفت: مزد 25 سال فعالیت در عرصه تلاوت کلام وحی را گرفتم و از اساتید بزرگوار خود نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: من تنها با 12 صدم اختلاف با نماینده الجزایر رتبه دوم رشته تلاوت را کسب کردم، این در حالی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان تأکید داشتند که من حائز رتبه نخست این رشته می‌شوم.
پورکویر گفت: هفدهمین دوره مسابقات تونس در دو رشته حفظ و قرائت برگزار شد که نماینده ترکیه نیز توانست به رتبه سوم رشته تلاوت نایل آید و در رشته حفظ مسابقات نیز نمایندگانی لیبی، الجزایر و عربستان به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی در ادامه سطح قاریان این دوره از رقابت‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان 30 کشور جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند و قاری الجزایر که رتبه نخست رشته تلاوت را کسب کرد، در آخرین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه نیز توانسته بود حائز رتبه برتر در این رشته شود.
حسین پورکویر اظهار کرد: قاریان کشورهای ترکیه، مصر، الجزایر، تونس، کویتی و اندونزی نسبت به سایر قراء اجرای بهتری داشتند، این در حالی است که رشته قرائت مسابقات تونس آیین نامه خاصی ندارد و من تنها قبل از آغاز مسابقات با داوران صحبت کردم و توانستم اطلاعی در این زمینه پیدا کنم.
پورکویر گفت: من به روایت «حفص از عاصم» تلاوت کردم، اما نمایندگان الجزایر، ترکیه و بیشتر نمایندگان کشورهای حوزه شمال آفریقا به روایت «قالون از نافع» اجرا کردند.
وی در ادامه بیان کرد: داوران رشته قرائت از کشورهای لبنان تونس مراکش و ترکیه و اعضای کمیته داوران در رشته حفظ نیز از کشورهای عربستان الجزایر تونس و یمن بودند.
پورکویر در پایان از همکاری رایزن فرهنگی ایران در تونس و مساعدت مهدی قره شیخ لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای حضور در این مسابقات تشکر کرد.
آیین اختتامیه این مسابقات امروز، 22 آذرماه، با حضور وزیر امور دینی تونس، مفتی اعظم این کشور، اعضای هیئت داوران، سفرای کشورهای اسلامی و شرکت‌کنندگان در مسابقات در مسجد جامع «الزیتونه» تونس برگزار شد. این دوره از مسابقات از روز شنبه، 16 آذرماه، آغاز شده بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل قرآن تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی و حافظان قرآن کریم، مربوط به ترجمه و مفردات کلام الله مجید، همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

رضا فرهادی افزود: استان همدان هم به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب این آزمون در حوزه‌های دانشگاه چمران، دانشگاه بوعلی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با حضور ۲۷۰ شرکت کننده برگزار کرد که در رشته ۱۰ جز ۴۰ نفر، ۲۰ جزء ۳۹ نفر و در رشته‌های دیگر در مجموع ۱۳۲ نفر حضور داشتند.

او همچنین گفت: نتایج این آزمون خرداد امسال اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود