Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:43:33 GMT

تئاتر کُردی سقز برندی معتبر و ماندگار است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۱۴۷۹

تئاتر کُردی سقز برندی معتبر و ماندگار است

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی برندی ماندگار برای مردم سقز است، گفت: این جشنواره موجب توسعه و تعامل فرهنگی بین المللی می شود.

جلال قلعه‌شاخانی در حاشیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز برندی معتبر و ماندگار است و مهم تر از آن اینکه جشنواره در شهرستان فرهنگی و با سواد تئاتری بالا (سقز) برگزار شده و میزبان هنرمندان مطرح مناطق کُردنشین کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویداد مهم مردمی همچون جشنواره سقز با محتوای تئاتری شهرتی منطقه‌ای در راستای پاسداشت ادبیات غنی کُردی دارد، افزود: این جشنواره با همت و تلاش خانواده تئاتر کردستان، امروز به عنوان محوری ترین رویداد کلان هنری در راستای تقویت همگرایی ملی صیانت از هویت توانسته پیامی انسانی برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بیان کرد: افق جشنواره تئاتر کُردی سقز به عنوان برندی هنری اجراهای مستمر عمومی آثار فاخر هنرمندان مناطق کُردنشین داخل و خارج از کشور در این وادی است و این مطالبه را یک حق اجتماعی برای چرخه اقتصاد پویای منطقه به خصوص سقز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی و خلاق هنری می‌دانیم.

قلعه‌شاخانی با اشاره به اینکه هنرمندان فاخر کرُد زبان سراسر ایران علاقمند به شرکت در این جشنواره بودند، عنوان کرد: طبق فراخوانی که چند ماه قبل دادیم هنرمندان فاخر و ارزشمندی از مناطق کُردنشین اثر فرستادند که در نهایت ۴۸ اثر داخلی و ۱۷ اثر خارجی به جشنواره شانزدهم ارسال شد.

وی ذکر کرد: این آثار ارسالی به دبیرخانه توسط هیات داوران (پنج داور شاخص که قبلا به عنوان داور بازبین تعیین شده بودند) بازبینی و سپس ۱۱ اثر داخلی و خارجی را برای حضور در جشنواره انتخاب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در بخشی از سخنان خود به  آثار ارسالی پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۸ اثر که چهار اثر آن خارجی بود به دبیرخانه ارسال شد و ۱۴ اجرا به روی صحنه رفت امسال هم ۱۹ نمایش در سه سالن آمفی تئاتر، سالن کتابخانه و پلاتوی سقز اجرای عمومی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر استانی فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر