Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر موسوی والا عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه فعالیت تعدادی از واحدهای صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت باعث شده تا مردم ساکن در این ناحیه از بوی نامطبوع و همچنین پراکنده شدن مواد شیمیایی در هوا اعلام نارضایتی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند مرتبه در این رابطه با مسوولان استان نامه‌نگاری شده ، اظهار داشت: این واحدها شامل تولید ایزوگام، قیر، آسفالت و همچنین فرآوری مشتقات نفتی (گازوییل) هستند که برای برخورد با آنها اطلاعات لازم نیز به سازمان حفاظت محیط زیست استان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی والا با اشاره به اینکه واحدهای آلاینده متاسفانه از هیچ امکانات پیشگیرانه جهت انتشار بوی نامطبوع از جمله فیلتر استفاده نمی کنند، افزود: این واحدهای آلاینده نه به صورت مستمر بلکه در ساعاتی خاص فیلتراسیون دودکش شرکت را آزاد کرده و مواد آلاینده را به بیرون از شرکت هدایت می‌کنند.

بخشدار خرمدشت، حفظ محیط زیست و سلامت مردم ساکن در این ناحیه را مهم برشمرد و گفت: اگرچه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با کمبود تجهیزات وسایل تست آلایندگی روبرو است، اما از آنها می‌خواهیم که برای این موضوع اقدامی جدی و اساسی را در دستور کار خود قرار دهند.

بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان دارای ۲۳ روستا و یک شهر بوده که در کیلومتر ۶۰ جاده  قزوین - همدان واقع شده است.

برچسب‌ها محیط زیست تاکستان بخشداری خرمدشت واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست تاکستان بخشداری خرمدشت واحدهای آلاینده محیط زیست تاکستان بخشداری خرمدشت واحدهای آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پساب ۲ سال کارواش‌های تهران به اندازه دریاچه چیتگر | ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • پساب 2سال کارواش‌ها؛ اندازه دریاچه چیتگر| ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند